جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 آیت الله محسن فقیهی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم، اولویت دولت دوازدهم را حل مشکلات اقتصادی و مبارزه با فساد دانست.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن آرزوی موفقیت برای دولت دوازدهم در مسیر تحقق اهداف اسلامی و انقلابی، اظهار داشت: همه باید کمک کنیم تا دولت به عنوان قوه مجریه نظام اسلامی، به اهداف مدنظر در چارچوب های اسلامی و انقلابی دست یابد و بتواند در مسیر خدمت به مردم گام های جدی تری بردارد.

وی افزود: برای رسیدن به اهداف اسلامی و انقلابی لازم است که دولت مباحثی که باعث می شود فساد در جامعه به وجود آید را دنبال کرده، با جدیت در مسیر ریشه کنی آن ها برآید.

این استاد حوزه همچنین با تاکید بر این که مبارزه با فساد شامل برخورد کوتاه مدت و برخورد بلند مدت می شود، گفت: در بخش کوتاه مدت باید با فسادهایی که در ابعاد مختلف در مسایل اقتصادی و در بانک ها و نیز بحث دادن حقوق های نجومی می شود، مقابله کرد؛ چرا که این مسایل از نظر اقتصادی جامعه را دچار تنش کرده و به خصوص نیازمندان و فقرا را رنج بیشتری می دهد.

وی اضافه کرد: از آن سو در مسایل فرهنگی از جمله در مقوله عفاف و حجاب تلاش دولت باید این باشد که این مساله را به صورتی در جامعه مطرح کند که مردم به طور طبیعی به سمت حجاب و عفاف روی بیاورند و این مساله مستلزم این است که دولت از خود و مقامات ارشدش همچون وزرا شروع کند.

آیت الله فقیهی ادامه داد: به عنوان مثال خانواده وزرا و شخصیت های مطرح چنانچه با حجاب و عفاف در جایی ظاهر شوند؛ همین مساله تشویقی است به مردم که این ها را رعایت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که سردمدار مبارزه با فساد باید خود دولت باشد؛ نه این که در بدو امر دیگران به دولت اعتراض کرده و آن را مطالبه کنند، گفت: دولت باید از درون خود شروع کند و زیرمجموعه خود را کاملاً از فساد پاک کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به این که فساد و ناهنجاری ها در جامعه علت هایی دارد که یکی از آن ها بیکاری و فقر است، ابراز داشت: یکی از اصلی ترین راه های مبارزه با فساد، این است که دولت جلوی افزایش فقر در جامعه را گرفته و برای جوانان شغل ایجاد کند.

وی با اشاره به این که ریشه بسیاری از معضلات به بیکاری و فقر و نیز مواد مخدر بازمی گردد، خاطرنشان کرد: آنچه مهم است، این که باید به دولت کمک کرد و زمینه را برای اشتغال فراهم نمود تا ریشه فساد خشکانده شود و بی شک این مهم در سایه انتخاب وزرای انقلابی و در خط اسلام عزیز محقق خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha