جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم بازگویی شاخصه های رفتاری پیامبر (ص) به عنوان رحمة للعالمین برای مردم تاکید کرد.

آیت‌الله محسن فقیهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که هدف از بعثت پیامبر(ص) اتمام مکارم اخلاقی بوده است، اظهار داشت: اساساً همه انبیاء در این راستا مبعوث شده اند؛ اما در این میان، رسالت نبی مکرم اسلام این بوده که این مکارم اخلاق را تمام کند، لذا ما باید مکارم اخلاقی و شاخصه های رفتاری ایشان به عنوان خلق عظیم را به مردم جامعه بگوییم.

وی افزود: صبر و حلم پیامبر(ص) در برابر همه سختی ها و مشکلات برای همه ما حاوی بالاترین درس زندگانی و توجه به اخلاق در همه شرایط است و اگر جامعه ما به این مکارم اخلاقی تمسک کند بی شک راه رستگاری را به خوبی پیدا کرده است.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: در تاریخ داریم که حضرت رسول(ص) در مقابل تمام بی‌احترامی‌هایی که به ایشان می‌شد صبر پیشه کرده و حتی اگر شخص توهین کننده به ایشان بیمار می‌شد به عیادت او می‌رفتند تا گوشه‌ای از مهربانی، گذشت و رأفت اسلامی را نشان دهند.

وی گفت: ایشان با اقامه عدل و برخورد کریمانه بزرگترین درس را به همه بشریت دادند و این روش و سیره نبوی نشان می دهد کسی که می‌خواهد در جامعه حاکم شده و بر قلب ها نفوذ کند، باید تواضع، مهربانی و محبت نسبت به مردم داشته باشد و شمه ای از نشانه های رحمة للعالمین را داشته باشد.

۳۱۳/۸

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha