پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام شهیدی پور

حوزه/ داور بین المللی قرآن کریم گفت: جای خالی حفظ موضوعی در این مسابقات حس می‎شود؛استان قم یک استان ویژه است، زیرا انتظارات نسبت به این استان در حد یک الگو برای سایر استان‎ها است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‏ الاسلام والمسلمین شهیدی پور شب گذشته در مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در استان قم در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع) با اشاره به افزایش سطح مسابقات قرآنی در قم گفت: این مسابقات در سطح بالایی برگزار شد و خوشبختانه فضا و کیفیت خوبی نیز بر مسابقات حاکم بود.

وی افزود: البته هنوز جای خالی حفظ موضوعی در این مسابقات حس میشود؛استان قم یک استان ویژه است، زیرا انتظارات نسبت به این استان در حد یک الگو برای سایر استانها است.

این استاد و داور بین المللی قرآن کریم کشور بیان کرد: نمایندگان قم در سطح ملی هنوز رضایت ما را جلب نکرده‏اند که امیدواریم این مشکل نیز در آینده حل شود.

وی گفت: هر سال باید چند سوره به عنوان حفظ موضوعی، محور مسابقات قرار گیرد؛ مسابقات مفاهیم شامل حفظ واژگان قرآنی و تفسیر عمومی به شکل کتبی برگزار شود.

این استاد قرآن بیان کرد: پیشنهاد میشود که قاریان قطعاتی را به شکل موضوعی و مفهومی از حفظ ارایه دهند که این مساله بسیار اثرگذار است.

وی گفت: مسابقات دانشکدههای قرآن در حد رضایت بخشی نیست و باید در طول سال روی متسابقین کار و تمرین و آموزش مستمر انجام شود؛ در این دانشکدهها باید تلاش شود که همگامی و همسویی را با مسابقات دیگر در کشور ایجاد کنیم.

حجت‏ الاسلام والمسلمین شهیدی پور اظهارکرد: هدف از برگزاری مسابقات کشوری، کشف استعدادهای قرآنی و همچنین ایجاد یک رقابت سالم بین فعالان عرصه قرآنی است و هرچه بیشتر به این سمت حرکت کنیم موفقتر بوده‏ایم.

وی گفت: مسابقات حفظ کل قرآن نباید کمرنگ شود؛ حفظ ربع آخر قرآن نیز بسیار کاربردی و اثرگذار است  یعنی می توان به جای حفظ 5جزء این بخش را جایگزین کرد.

حجت ‏الاسلام والمسلمین شهیدی پور اظهارکرد: قرائت تقلیدی برای نوجوانان و جوانان مفید است و باید در برنامه کاری آموزشی آنها تقویت شود؛ همچنین برای ارتقای سطح متسابقین باید در طول سال روی ذهن و صدا و نغمات و تجوید و لحن و... آنها کار کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha