پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برگزاری ۲۶۰ دوره آموزشی برای مبلغات سنتی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی شب گذشته در جمع خبرنگاران و کارشناسان فرهنگی این نهاد، ضمن مفید دانستن جلسات خانگی قرآن کریم و فعالیت بانوان این حوزه، بر ساماندهی این جلسات در استان تأکید کرد.

وی با اشاره به ساماندهی جلسات خانگی قرآنی در خراسان شمالی، افزود: از سال گذشته 260 دوره آموزشی ویژه بانوان با سرفصل‌های مقتل خوانی، احکام و آداب همسر داری و غیره برگزار شده است.

حجت‌الاسلام خادمی بابیان اینکه ذات این برنامه‌ها و جلسات قرآنی خانگی خوب بوده و فرصت بسیار خوبی برای تبلیغ دین است، گفت: عیب کار این است که تعدادی از این بانوان تحصیل‌نکرده و یا کم‌سواد هستند و به‌صورت تجربی مطالبی را شنیده‌اند و آن‌ها را نقل می‌کنند که این آسیب است.

وی افزود: با توجه به اینکه این جلسات هم فرصت و هم به‌نوعی آسیب است چراکه برخی آسیب‌ها مانند خرافات و بدعت‌ها نیز به برخی از آن‌ها واردشده است که باید با فرهنگ‌سازی و آموزش‌های لازم برطرف شود

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی بیان داشت: تمام بانوانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، شناسایی‌شده‌اند و ازنظر سن، تحصیل‌کرده دانشگاهی و حوزوی و غیره تقسیم خواهند شد و آموزش‌های لازم به هر گروه داده می‌شود تا از ظرفیت این جلسات نیز به نحو شایسته برای تبلیغ اسلام ناب بهره ببریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه برگزاری مجلس‌های دینی در سطح خانه‌ها را توسط این بانوان با نظارت کنترل خواهیم کرد، گفت: مقابله با بدعت‌ها و ترویج خرافات در جلسه‌های خانگی قرآنی بانوان ضروری است و نیاز به آموزش و فرهنگ‌سازی دارد.

وی افزود: ازاین‌رو طرح شناسایی، ساماندهی و ارائه آموزش‌های مختلف به مبلغات سنتی و مدیران جلسات مذهبی خانگی در استان در حال اجرا است.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه نشست‌های مذهبی خانگی بستر سرمایه اجتماعی برای جامعه ما هستند و در هیچ کجای دنیا چنین برنامه‌ای وجود ندارد اما باید ساماندهی شوند، گفت: برای برخی از آنان که در این خصوص استعداد و علاقه دارند به صورت ترمی ر موضوعات مختلف ازجمله احکام و سایر موارد آموزش می‌بینند که برخی از این افراد در کلاس‌های آموزشی متوجه خواهند شد که نباید در این حوزه وارد می‌شدند و به‌خودی‌خود از این کار صرفه نظر خواهند کرد.

وی در بخش دیگری با اشاره به آغاز ساخت پروژه مجتمع فرهنگی تبلیغات اسلامی بجنورد، گفت: این مجتمع در سه هزار مترمربع و در سه‌طبقه در منطقه الغدیر بجنورد حدفاصل مجتمع‌های مسکونی و دانشکده قرآنی احداث می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه این پروژه اعتبار سفر رهبری را دارد، اظهار داشت: قرار بود سال مالی گذشته عملیات ساخت آن آغاز شود، لیکن در زمینهٔ جذب اعتبار مشکل پیش آمد و بر اساس برنامه در سال مالی جاری ساخت آن آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه مجری این پروژه اداره نوسازی مدارس بوده و سازمان تبلیغات بهره‌بردار است، تصریح کرد: ساخت این مجتمع فرهنگی نیمه دوم امسال آغاز خواهد شد و اعتبار اولیه آن نیز 70 میلیارد ریال است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha