جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
میناپور

حوزه/ مدیر حوزه علمیه لرستان گفت: باید با استفاده حداکثری از ظرفیت و توان تبلیغی مبلغان طرح هجرت، در پیشگیری از آسیب های اجتماعی پیش روی نسل جوان استفاده نمائیم .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور عصر امروز در همایش دوره ای مبلغان طرح هجرت در دلفان با بیان اینکه مبلغان طرح هجرت نقش مهمی در ارتقاء بینش و بصیرت دینی و سیاسی مردم دارند، بیان داشت: باید با استفاده حداکثری از ظرفیت و توان تبلیغی مبلغان طرح هجرت، در پیشگیری از آسیب های اجتماعی پیش روی نسل جوان استفاده نمائیم .

وی با اشاره به اینکه مبلغان طرح هجرت باید با تمام توان در راستای اقامه باشکوه نماز جماعت و جذب جوانان روستاها به نماز و مساجد همتی والا داشته باشند افزود: مبلغان می توانند با جذب جوانان به مساجد و گسترش برنامه های دینی قرآنی در هدایت و تربیت نسلی مومن، خداجو و ولایی رسالت خود را ایفا نمایند .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان فرهنگ سازی در راستای اقامه نماز اول وقت در مساجد را با حضور حداکثری مردم روستا بویژه جوانان را، از کاربردی ترین رسالت های مبلغان طرح هجرت برشمرد و اظهار داشت: مبلغان باید با شجاعت، سعه صدر، اخلاص و دلسوزی و ارائه برنامه های با محتوا و خلاقانه جوانان را در اجرای خودجوش برنامه های مذهبی و فرهنگی مشارکت دهند .

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با بیان اینکه بصرت افزایی و آگاهی بخشی در زمینه های مسائل روز و ضروریات دینی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله دیگر وظایف و رسالت های مبلغان طرح هجرت است گفت: در این زمینه مبلغان باید با مطالعه، تحقیق و تسلط به علوم دینی و فرهنگی پاسخگوی سوالات و شبهات نسل جوان باشند .

وی در پایان اشاره به اینکه باید با تأمین زیرساخت های لازم زمینه حضور حداکثری مبلغان را در روستاها و مناطق محروم و فاقد روحانی فراهم نمائیم افزود: تبلیغ، تبیین و نهادینه سازی علوم دینی به صورت مستمر در مناطق محروم و روستایی می تواند در روشنگری و ایجاد بصیرت دینی روستائیان در راستای مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام و انقلاب موثر باشد .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha