شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ اکرم الکعبی

حوزه/ دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء گفت: به آمریکا اجازه حمله به نیروهایمان در عراق و سوریه را نمی دهیم و پاسخ ما به ‌حملات احتمالی آنها، کوبنده خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» شیخ اکرم الکعبی دبیر کل مقاومت اسلامی نُجَباء گفت: از اهداف جنبش نُجَباء، مبارزه با ظلم در عراق  و جهان است و اکثر سران این جنبش از مبارزان علیه رژیم بعثی در عراق هستند.

مقاومت اسلامی با پشتیبانی حوزه علمیه شکل گرفت

وی ادامه داد: مقاومت اسلامی با پشتیبانی حوزه علمیه، مرجعیت دینی و روحیه انقلابی افراد برای مبارزه با ظلم صدام شکل گرفت.

کعبی در خصوص فعالیت این گروه مقاومت، اظهار داشت: این جنبش علاوه بر فعالیت های نظامی و رسانه ای، موسسات فرهنگی  و مدنی نیز تاسیس کرده است.

بسیج مردمی در آزادسازی تلعفر شرکت می کند

وی در بخش دیگری از این سخنانش در خصوص حضور بسیج مردمی در عملیات آزادسازی "تلعفر" عنوان کرد: با وجود فشارهای بین المللی به ویژه آمریکا، ترکیه و عربستان، بسیج مردمی در عملیات آزادسازی تلعفر حضور فعالی خواهد داشت.

این روحانی مبارز با بیان این نکته که بعید می دانم آزادسازی تلعفر بیش از یک ماه طول بکشد، اظهار داشت: علمیات آزادسازی تلعفر به شکل کامل طراحی شده و همه گروه‌های مشارکت کننده در عملیات، آمادگی کامل دارند.

فرمانده برجسته حشد شعبی عراق تصریح کرد: همه گروه های حامی تروریست ها سعی دارند مانع حضور الحشد الشعبی در عملیات تلعفر شوند، زیرا سران برجسته داعش در آنجا هستند و قصد دارند آنها را فراری دهند.

شیخ اکرم الکعبی در خصوص حضور نیروهای نجبا در سوریه گفت: این نیروها بخشی از بسیج مردمی نیستند.

آمریکا سعی دارد منطقه حائلی بین عراق و سوریه تاسیس کند

وی افزود: آمریکا از حضور در منطقه بین موصل تا الرقه بیم دارد، زیرا در این منطقه متحمل خسارت های زیادی شده است، اما سعی دارد منطقه حائلی بین عراق و سوریه تاسیس کند تا از مصالح خود و اسرائیل در منطقه حمایت کند.

کعبی ابزار امیدواری کرد دولت عراق زیربار قراردادهای آموزش نظامی از طرف آمریکا نرود و تصریح کرد: ما از دولت عراق می خواهیم از بسیج مردمی به جای شرکت های امنیتی خارجی مورد حمایت اسرائیل و آمریکا استفاده کند و با شرکتهای امنیتی خارجی همکاری نکند.

وی ادامه داد: به آمریکا در مورد هدف قرار دادن نیروهایمان به صورت مستقیم و غیر مستقیم هشدار می دهیم و در صورت تکرار این موضوع مصالح آمریکا را تا جایی که توان موشکی ما اجازه دهد، مورد حمله قرار می دهیم و پاسخ ما کوبنده خواهد بود.

از دموکراسی در عراق حمایت می کنیم

این فرمانده برجسته حشد شعبی عراق با بیان اینکه عراق نیازمند مواضع سیاسی محکمی است که مانع بازگشت خاستگاه داعش شود، گفت: ما از دموکراسی در عراق حمایت می کنیم و روابط خوبی با العبادی داریم.

وی افزود: ما نسبت به بازگشت داعش با عناوین دیگر هشدار داده و اجازه تحقق این مساله را نمی دهیم.

دبیر کل مقاومت اسلامی نُجَباء همچنین در بخش پایانی سخنانش با تاکید بر این که فرق گذاشتن بین بسیج مردمی سنی و شیعی غیر منطقی است، عنوان کرد: آمریکا، عربستان و قطر تحصن فتنه در الانبار را پشتیبانی کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha