شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 دوره میثاق طلبگی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان از آغاز دوره «میثاق طلبگی» با شرکت بیش از۲۳۰ طلبه از مقطع سیکل تا کارشناسی ارشد به مدت یک هفته در مدارس حوزه علمیه کاشان، خبر داد.

حجت الاسلام امیرحسین فرجی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در کاشان با اعلام این خبر گفت: تعداد 100 نفر ازاین افراد در مقطع سیکل در مدرسه آیت الله مصطفوی (ره)، 30 نفر در مقطع لیسانس به بالا در مدرسه دارالعلم آیت الله اعتمادی(ره) کاشان و 130 نفر در مقطع دیپلم در دیگر مدارس این منطقه در طرح میثاق طلبگی شرکت می کنند.

وی، شناخت افراد جدید در حوزه و شناسایی اساتید و سرگروه ها را مهمترین اهداف طرح «میثاق طلبگی» عنوان کرد و گفت: دراین طرح  مدارس علمیه با شناسایی افراد جدیدالورود خواهند توانست پس از بررسی های لازم با برنامه جامع تر از لحاظ کیفی جذب حوزه شوند.

حجت الاسلام فرجی با بیان اینکه کیفی سازی حوزه ها در سال جاری بر اساس هدایت مدیر حوزه های علمیه کشور مورد توجه جدی قرار گرفته شده است، گفت: در طرح «میثاق طلبگی» کمی سازی مورد توجه نیست، بلکه مبنا بر کیفی سازی قرار داده شده است تا طلاب جدیدالورود بتوانند با شناسایی و آگاهی بیشتر وارد حوزه ها شوند.

 معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان، با بیان این که طلاب جدیدالورود پس ازشرکت در طرح «میثاق طلبگی» وارد دوره اختبار و تثبیت خواهند شد، گفت: طلاب جدید الورود در این طرح با رسم، آداب، اخلاق طلبگی و با نظام تعلیم و تربیت حوزه های علمیه نیز آشنا می شوند و سپس پذیرش نهایی می شوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha