پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبادی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی،با اشاره به این که دنیای غرب در فساد غوطه ور است، شاخصه تمدن، رفتار انسانیت بر مدار عقل است و مدرن زندگی کردن ربطی به انسانیت ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، در دیدار با فرماندهان سپاه انصارالرضا(ع) و فرماندهان نیروی هوایی ارتش ضمن تسلیت شهادت حضرت جوادالائمه(ع)، اظهار کرد: بر اساس روایات موجود، وجود مقدس و نازنین امام جواد(ع)، دارای خیری استثنایی است.

وی با بیان این که علم و تقوای ائمه اطهار(ع)همواره بی نظیر بوده است، تصریح کرد: گزینش ائمه اطهار(ع) گزینش شانس و ‌اقبال نبوده بلکه این گزینش مبتنی بر عبودیت و بندگی ممتاز آن‌ها در نزد خداوند متعال بوده است.

نماینده ‌ولی فقیه درخراسان‌جنوبی در بحث اشاره به زندگی امام جواد(ع)،خاطرنشان کرد: امام جواد(ع) در همان دوران کودکی و درسن 9سالگی و بعد از شهادت پدربزرگوارشان امام رضا(ع)به امامت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی، علم ائمه اطهار(ع) را اکتسابی ندانسته و آن را مبتنی بر علم خداوند عنوان کرد و گفت:علم ائمه  اطهار و اوصیاء" لدنی" است و در زمان امام جواد(ع) همه عوام فکر می‌کردند، علم ایشان کسبی است که باتوجه به آیات قرآن ثابت می‌شود اینگونه نیست.

وی در ادامه به مصاحبه دکتر احمد طیب، رئیس جامع الازهر مصر درمورد سوالی که خبرنگار درمورد شیعه از او پرسید که شیعه چرا معتقد است کودک 7ساله امام است اشاره کرد و یادآور شد: درجایی که قرآن می‌گوید کودک درگهواره پیامبر است یقین بدانید که کودک 7ساله نیز امام خواهد بود.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی عنوان کرد: مسلم است  که علم و عصمت امام جواد(ع)، از نزد خداوند است و ازنوع شانس و اقبال نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه مأمون از دانشمندان زمان خود بود و جلسات مناظراتی را باحضور امام رضا(ع)برگزار می‌ نمود، بیان کرد: مأمون این جلسات را ازجهت علمی و بعد عصمت نسبت به امام رضا(ع) برگزار می‌کرد تا ایشان را به چالش بکشد، اما سرانجام از این کار خود پشیمان شد.

وی اضافه کرد: مواضع امام جواد(ع) در راستای مواضع ائمه(ع) پیشین نسبت به خلفای جزء بود و مأمون نتوانست کوچکترین بهره‌ای از دامادش امام جواد(ع) ببرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به این نکته که این قضایا تاریخی نبوده، بلکه جریانی است از زمان هابیل وقابیل تاکنون،مطرح کرد:هابیل و قابیل، ابلیس امروز غرب است.

حجت الاسلام عبادی با تاکید براین نکته که منظور  از غرب، سرزمین خاص اروپا و آمریکا نیست بلکه غرب سیاسی و فرهنگی مراد است، ادامه  داد: گاهی ممکن است اندیشه انسان‌های غربی،  پیامبری باشد ولی اندیشه انسان‌های شرقی، غربی.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی، غرب را هرگز متمدن ندانسته و اظهار داشت: تمدن بدین معنی است که جمعیتی جمع شوند و قانون حق و عدل بر آن‌ها حاکم باشد که در جامعه غربی هرگز این طور نیست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی افزود: در تمدن اروپایی 100 میلیون سرخ پوست بودند که 80میلیون توسط اروپایی‌ها قتل‌عام شدند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی، مهمترین هدف غرب را تسلط برکل جهان دانست و گفت: غرب و اروپا سمبل فساد است و آثار ننگ آن‌ها امروزه قابل مشاهده و افشاگری است.

وی در ادامه صحبت هایش ضمن اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر" هزینه چالش کمتر از هزینه سازش است" تاکید کرد: حدود60 تا ۸۰  میلیون جمعیت عرب با اسرائیل در جنگ شش روزه درگیر شدند و شکست خوردند و به‌ جای بازسازی سازش کردند، اما فرزندان حزب الله لبنان توانستند اسرائیل راشکست دهند و تن به ذلت و خفت ندادند.

نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی با بیان این که شاخصه تمدن رفتار انسانیت برمدار عقل است،خاطرنشان کرد:یادمان باشد که مدرن زندگی کردن ربطی به انسانیت ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی همچنین با اشاره به شهدای مدافع حرم و روحیه اهل بیتی شهید محسن حججی، ابراز کرد: شهید حججی قبل از شهادت باحضور درمحضر امام رضا(ع) امضای شهادتش را ازاین امام رئوف گرفت و سرانجام به درجه‌ رفیع شهادت نایل شد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha