جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حمید افتخاری

حوزه/ حجت الاسلام افتخاری گفت: تاکنون رهبر معظم انقلاب تاکید های فراوانی نسبت بر مساله تحول علوم انسانی داشته است، برای عملی کردن مطالبه رهبر معظم انقلاب باید نشست های مشترکی بین اساتید دانشگاه و حوزه در راستای تحول علوم انسانی حاصل شود.

حجت الاسلام حمید افتخاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به اهمیت تحول در علوم انسانی، گفت: مساله تحول علوم انسانی در کشور باید روشن شود و مخالفان باید نسبت به معنای اصلی تحول  آگاه شوند.

وی تصریح کرد: کسانی که مخالف تحول علوم انسانی هستند برای مثال عده ای از علمای حوزه های علمیه با معنای اصلی تحول در حوزه آشنا نیستند و فکر می کنند تحول سبب از بین رفتن اصول اولیه  می شود.

این کارشناس حوزوی ادامه داد: باید شرایط و نیاز هایی لازم برای تحول علوم انسانی فراهم شود و از مهمترین شرایط استخدام و بهره گیری از نیروهای متخصص و متعهد برای این کار است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت هم فکری در زمینه تحول علوم انسانی افزود: تا زمانی که هر نهادی کار خود را می کند تحول حاصل نمی شود، برای تحول علوم انسانی باید بین نهاد ها فرهنگی هم فکری ایجاد شود.

حجت الاسلام افتخاری با اشاره به ضرورت بهره گیری از نیروهای متخصص گفت: متاسفانه در کشور ما افرادی که برای بعضی از مسوولیت ها انتخاب می شوند که برای آن کار ومسوولیت ساخته نشده اند.

وی در ادامه افزود: افرادی باید وارد عرصه فرهنگی و علمی شوند که متعهد و متخصص باشند و دارای خلاقیت و فکری نو برای پیش برد عرصه علوم انسانی باشند.

این کارشناس حوزوی با اشاره به وظیفه حوزه های علمیه در راستای تحول علوم انسانی اظهار داشت: تحول علوم انسانی در جامعه منحصر در حوزه علمیه نیست ولی حوزه نیز در این مساله سهیم است و باید با متخصصان دانشگاهی هم کاری و ارتباط برقرار شود.

وی در پایان گفت: تاکنون رهبر معظم انقلاب تاکید های فراوانی نسبت بر مساله تحول علوم انسانی داشته است، برای عملی کردن  مطالبه رهبر معظم انقلاب باید نشست های مشترکی بین اساتید دانشگاه و حوزه در راستای تحول علوم انسانی حاصل شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha