پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سیدمحمدکاظم موسوی‌فر

حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی‌فر از طلاب جوان که روز دوشنبه در محضر مقام معظم رهبری به بیان دغدغه‌های خود پرداخت، با اشاره به فرایند مطلوب انتخاب افراد در دیدار با رهبر انقلاب، گفت: همه دوستان طلبه بر اساس اولویت بحث و میزان تسلط ایشان بر آن موضوع انتخاب شده بودند و فیلتر و اعمال سلیقه ای در انتخاب متن ها و افراد در کار نبود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدکاظم موسوی‌فر، دبیر نشست‌های بصیرت‌افزایی در حوزه که دغدغه های خود را در دیدار طلاب و فضلای تهران با مقام معظم رهبری، محضر معظم له ارائه کرد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان این که موضوع سخنرانی‌اش در رابطه با مسائل سیاسی روز داخلی بود، اظهار داشت: بعد از فراخوان مدیریت تهران به طلاب مدارس علمیه، حدود صد نفر برای بیان مطالب و دغدغه ها در محضر رهبر انقلاب اعلام آمادگی کردند و همه این افراد متن مد نظر خود را برای تعیین اولویت به مرکز مدیریت فرستادند و از طرفی همه مطلع بودند که فقط 6 الی 7 نفر می توانستند در این مراسم به عنوان سخنران انتخاب شوند.

در انتخاب متن ها و افراد فیلتر و اعمال سلیقه ای در کار نبود

دبیر نشست‌های بصیرت‌افزایی در حوزه ادامه داد: اغلب دوستان طلبه موضوعی که انتخاب کرده بودند یا جزو مسائل مهم و اولویت دار نبود یا متن سخنرانی شان دارای ضعف های اساسی بود و قابل ارائه در آن مراسم نبود، بنابر این با حذف این دوستان، نمی توان گفت انتخاب افراد سلیقه‌ای بوده و یا برخی افراد را فیلتر کردند! بلکه موضوع بحث و نوع نگارش ادبی آن، صلاحیت لازم برای ارائه نداشت، زیرا هدف از این مراسم، طرح مباحث جدی و مهم و ارائه راهکارهای راهبردی بود.

متن خودم را قرائت کردم

وی افزود: وقتی به بنده گفتند متن پیشنهادی خود را ارائه دهم، ابتدا قبول نکردم، زیرا معتقد بودم احتمالاً متن ها فرمایشی و کنترل شده باشد، ولی بعد از گفتگو، متن خود را با موضوع "انتقاد از رویکرد سیاسی حوزه‌های علمیه" ارائه دادم و الحمدلله مسئولان مربوطه با آزاد اندیشی با این مسئله برخورد کردند و با این که در برخی موارد پیشنهاد تغییر برخی الفاظ را داده بودند، اما بنده همین پیشنهادات آن ها را نیز قبول نکردم و نهایتاً متن خود را که از همان ابتداء آماده کرده بودم محضر مقام معظم رهبری قرائت کردم.

فضای حاکم بر جلسه برای مقام معظم رهبری خرسند کننده بود

وی ادامه داد: فضای حاکم بر جلسه نیز برای مقام معظم رهبری خرسند کننده بود و با این که بنا نبود 11 نفر در این مراسم صحبت کنند، ولی با تاکید حضرت آقا مبنی بر شنیدن حرف طلاب، نفرات بیشتری برای ایراد بیان دغدغه ها دعوت شدند و با توجه به استقبال معظم له از مطالب سخنرانان، و تعبیرات بی نظیری که داشتند، فضایی بسیار صمیمی بر مراسم حاکم بود.

دبیر نشست‌های بصیرت‌افزایی در حوزه توجه به متن بیانات رهبر معظم انقلاب را برای عموم طلاب ضروری دانست و گفت: به همه دوستان و طلاب عزیز توصیه می کنم از پرداختن به حواشی بی ارزش خودداری کنند و شکرگزار توجه حضرت آقا به طلاب جوان باشند.

تاکید حضرت آقا بر توجه جدی به درس و بحث

حجت‌الاسلام موسوی فر در پایان تحصیل علم و توجه جدی به دروس حوزوی را از جمله مطالبات مقام معظم رهبری از طلاب برشمرد، و افزود: اگر طلاب و فضلای جوان خواهان اثرگذاری عمیق در جامعه هستند باید همچون امام خمینی(ره) کسب علم را در اولویت کارهای طلبگی خود قرار دهند، چرا که بنا به فرمایش حضرت آقا بی‌مایه فتیر است، از این رو اولین هدف در مسیر تحول خواهی رسیدن به نقطه مطلوب علمی و تهذیب نفس است. 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha