پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ملکوتی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار طلاب و فضلای تهران، تربیت اساتید انقلابی را از ضرورت های امروز حوزه خواند و بر لزوم بسیج همه ظرفیت ها برای تحقق مطالبات معظم له تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین هادی ملکوتی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزری «حوزه» در تبریز، با اشاره به مسئولیت حوزه علمیه در صیانت و تداوم انقلاب و دستاوردهای آن که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیرشان با طلاب و روحانیون تهران به آن اشاره کردند، ابراز داشت: این فراز از فرمایشات مقام معظم رهبری مورد تاکید ایشان است و اولین بار هم نیست که روی این مساله تاکید فرمودند.

وی افزود: پاره ای از مشکلات امروز ما در کشور یا در بین اقشار مختلف مردم بویژه خواص، ناشی از این است که از انقلاب و فضای انقلابی و ارزش های انقلاب در سایه تبلیغات شوم مخالفین و دشمنان اسلام فاصله گرفته ایم.

برخی با انقلاب سر سازش ندارند

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: برخی از خواص در حوزه علمیه خیال می کنند باسواد شدن و عالم شدن به این است که انسان با انقلاب اسلامی سر سازش نداشته باشد یا در ارتباط با انقلاب بی تفاوت باشد و این تفکر اشتباهی است.

نماینده وردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری افزود: در این شرایط، طلبه ای که پای درس چنین استادی می نشیند نسبت به انقلاب چه تفکری خواهد داشت؟

ارزش های انقلاب تاریخ مصرف ندارد

وی همچنین بر ماندگاری ارزش های انقلاب اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: ارزش های انقلاب اسلامی مربوط به چند سال نیست، بلکه برای همیشه است، این ارزش ها ارزش های پایداری است که باید بر روی آن تاکید کرد چرا که موجب استقلال و عظمت و عزت این امت خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: گاهی تاسف می خورم که برخی می گویند طرز تفکر شما دهه شصتی است در صورتی که این دهه اوج ارزشهاست و اگر می خواهیم وفاداری ما به انقلاب اسلامی ثابت شود، باید روی ارزش های این دهه تاکید کنیم، دهه ۶۰ دفاع از ایران و اسلام و انقلاب اسلامی و ارزش های اسلامی و مقابله با نفاق و دورویی است.

چطور می شود انسان ارزش های دهه ۶۰ را فراموش کند

 استاد حوزه علمیه قم با طرح سؤالی، گفت: چطور می شود انسان ارزش های انقلاب به ویژه دهه ۶۰ را فراموش کند، در این صورت اسلام و ایران و خدا فراموش می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی با اشاره به اینکه اگر حوزه علمیه ای و امنیتی وجود دارد به برکت انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: در حوزه علمیه باید انقلاب اسلامی و تفکرات و اندیشه های امام و مقام معظم رهبری  ترویج شده و روی افکار ایشان دقت و تامل کرد، باید موضع گیری های ایشان تحلیل شود و با تربیت سلسه اساتید انقلابی، از آن ها خواست که این مسایل را تحلیل کرده و طلبه های جوان را نسبت به این مسائل آشنا کنند.

وی افزود: اساتید حوزه علمیه باید رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را برای طلاب جوان تبیین و تحلیل کنند، تا نسل جوان حوزه های علمیه با دستاوردهای انقلاب اسلامی بیشتر آشنا شوند.

عده ای سر سفره انقلاب نشسته و علیه آن حرف می زنند!

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان تاکید کرد: باید به شخصیت های انقلاب ارزش دهیم، آن هایی که برای انقلاب دلسوزی کرده اند، اما برخی افراد از انقلاب می خورند، از امنیت انقلاب بهره مند می شوند، اما حاضر نیستند یک کلمه به نفع انقلاب صحبت کنند، ترویج این ها ضدیت با انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha