پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله قپانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه در حسینیه الفاطمیه الکبری، نسبت به اهداف عربستان از دعوت شیوخ عشایر شیعه و همچنین تجمع نیرو های شکست خورده داعش در مناطق مرزی و گروه های پنهان در استان ها هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه در حسینیه الفاطمیه الکبری، نسبت به اهداف عربستان از دعوت شیوخ عشایر شیعه و همچنین تجمع نیرو های شکست خورده داعش در مناطق مرزی و گروه های پنهان در استان ها هشدار داد.

حجت الاسلام قپانچی عملیات آزاد سازی تلعفر را به صورت زود هنگام و با کمترین خسارت ها، ستود و تصریح کرد: با آزاد سازی تلعفر و کل موصل، اسطوره داعش به پایان رسیده است و تاریخ به یاد خواهد آورد که عراقی ها بر سخت ترین گروهک ها پیروز شدند و شیعه از عنوانی که این گروهک ها با اسم «حکومت اسلامی» آوردند، فریب نخوردند.

وی از تمامی کسانی از ملت عراق در این جنگ حمایت کردند به خصوص ایران که نقش بزرگی در حمایت رزمندگان داشته و همچنین حزب الله لبنان و تمام کسانی که در کنار عراقی ها ایستاند، تشکر کرد.

امام جمعه نجف اشرف به عوامل پیروزی بزرگ اشاره کرد و گفت: فتوای حضرت آیت الله سیستانی از عوامل مهم و اصلی بود و عوامل دیگر غیرت ملت عراق و هماهنگی بالای نظامی میان بسیج مردمی و نیرو های مسلح و توانایی فرماندهی نظامی بود.

سید قپانچی از بازگشت بیش از یک میلیون آواره به خانه هایشان استقبال کرد و از دولت خواست در جهت بازسازی زیرساخت ها و فراهم نمودن نیازهای اولیه زندگی در مناطق آزاد شده تلاش کند.

وی با اشاره به دعوت عربستان از شیوخ عشایر شیعه درمورد این مساله هشدار داد و گفت: این دعوت بعد از شکست عربستان در حمایت از داعش و همچنین شکست در فروپاشی صفوف شیعه و روند سیاسی صورت می گیرد و از این رو شیوخ عشایر باید مراقب و هوشیار باشند.

حجت الاسلام قپانچی به مذاکرات حزب بعث با واشنگتن با هدف درخواست حمایت از مشارکت حزب در دولت با عنوانی جدید اشاره کرد گفت: هیچ بازگشتی برای حزب بعث با هر اسم و عنوانی وجود ندارد و واشنگتن هم باید بداند که ملت عراق به همان اندازه که از حزب بعث متنفر است، از دوستان بعث نیز متنفر است.

از طرف دیگر، اتهامات برخی رهبران سیاسی که دولت را طایفه ای توصیف کردند را تقبیح کرد و تصریح کرد: آیا آزاد سازی تلعفر و الانبار، اقدامی طایفه ای است یا انتخابات آزاد؟

وی تصریح کرد: وزارت ها بین تمام اقشار تقسیم شده و هیچ طایفه ای از مشارکت در وزارت محروم نیست و حتی بخش زیادی از برنامه های درسی اختصاص به اهل سنت دارد.

حجت الاسلام قپانچی در خطبه های دینی به سالگرد شهادت حضرت مسلم بن عقیل سفیر امام حسین (علیهما السلام) اشاره کرد و به جایگاه، ویژگی های روحی و اخلاقی بزرگ آن حضرت پرداخت.

وی همچنین فضیلت روز عرفه و زیارت امام حسین (ع) را در این روز تبیین کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha