جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید صدرالدین قپانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمين سيد صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه در حسینیه الفاطمیه الکبری تاکید کرد: اگر دولت و بسیج مردمی عراق یک روزی در برابر گردهمایی کرد ها در کرکوک سکوت کنند تا آخر ساکت نخواهند نشست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمين سيد صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه در حسینیه الفاطمیه الکبری تاکید کرد: اگر دولت و بسیج مردمی عراق یک روزی در برابر گردهمایی کرد ها در کرکوک سکوت کنند تا آخر ساکت نخواهند نشست.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی با تاکید بر این که ملت عراق بی صبرانه منتظر آزاد سازی "حویجه" از دست گروهک های داعشی هستند، از فرمانده نیروه های مسلح خواست به خداوند متعال توکل کند و برای تحقق پیروزی در حویجه نقشه ای محکم و زود هنگام  طراحی کند.

از سوی دیگر امام جمعه نجف اشرف، به اهالی "ذی قار" که بیش از 130 شهید و مجروح تقدیم کرده است، تسلیت گفت و تصریح کرد: داعش بعد از شکستش در میدان های جنگ، اقدام به انتقام گیری کرده است.

وی خواستار هوشیاری بیشتر و تقویت اوضاع امنیتی از سوی نیرو های امنیتی شد و ادامه داد: شهر ناصریه از استان هایی است که هزاران سرباز به بسیج مردمی داده است.

حجت الاسلام قپانچی با تاکید بر اینکه نباید در تجزیه عراق کوتاهی و تسامح به خرج داد، از کرد ها خواست تا در تصمیم خود نسبت به همه پرسی تجدید نظر کنند؛ چرا که عراق ضعیف نیست و توانسته است یکی از سخت ترین گروهک هایی که از سوی کشور جهان حمایت می شد، شکست دهد و هم زمان می تواند وحدت خود را حفظ کند.

وی به اشاره با اینکه تجربه جدایی ناموفق و محکوم به شکست است افزود: دولت عراق و بسیج مردمی اگر روزی در مورد تجمع کرد ها در کرکوک چشم پوشی کنند، تا پایان سکوت نخواهند کرد و کشور عراق برای حل عقلانی این مسئله صبور است.

امام جمعه نجف اشرف قپانچی به بازنگری و حل مشکلات از طریق گفتگوی مسالمت آمیز دعوت کرد و افزود: اگر نیرو های ما نبودند، کردستان به تصرف داعش در می آمد.

وی در خصوص مسائل داخلی به مشکل زباله ها اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری مسئول حل این بحران است و این مسئله نقطه ضعفی در اداره شهر است و اگره ادامه یابد، باید مدیریت آن برکنار شود.

خطبه دینی:

حجت الاسلام والمسلمین قپانچی در ادامه سخنان خود تعدادی از مناسبت های دینی و روز مباهله، سالروز خاتم بخشی امیر المؤمنین (ع) و نزول آیه کریمه (انما وليكم الله ورسوله والذين امنوا الذين يقيمون الصلاة ويؤتون الزكاة وهم راكعون ) در حق حضرت علی (علیه السلام) را یاد آور شد و گفت: این آیه یکی از ادله ای است شیعه که در تثبیت امامت حضرت (ع) به آن استناد می کند.

وی هم چنین به سالروز نزول سوره دهر و این آیه (ويطعمون الطعام على حبه مسكينا ويتيما واسيرا) در 25 ذي الحجة اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha