شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
میرعمادی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه روحانیت نباید نسبت به سیاست بی تفاوت باشند، گفت: شکاف بین روحانیت و حکومت از خطرها و آسیب های جدا شدن دین از سیاست است و همواره باید مراقب توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، امروز در مراسم جشن معرفت و تلبس طلاب لرستانی که در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد با تبریک میلاد باسعادت امام هادی (ع) و عید سعید غدیر گفت: در آستانه عید سعید غدیر طلاب با ملبس شدن به لباس فاخر روحانیت وظیفه ای سنگین و اساسی را بر عهده گرفته اند که همانا رسالت ترویج و تبیین آموزه های دینی و مکتب تشیع است و باید همواره در جهت ترویج فرهنگ ولایت مداری و امام شناسی در جامعه جهانی گام بردارند .

وی با اشاره به اینکه طلاب باید در جبهه علمی و عملی مسئولیت و رسالت خطیر خود را به نحو احسن انجام دهند، بیان داشت: طلاب و مبلغان مرزبانان دین، عقاید و تفکرات اخلاقی مردم هستند و باید به خوبی از این ارزش ها و آرمان ها صیانت و حفاظت نمایند .

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه مبلغان دین باید صدای عدالت و معنویت را به گوش جهانیان برسانند، خاطر نشان کرد: مبلغان باید با بهره گیری از سلاح علم و دانش و برخورداری از تهذیب نفس در راستای گسترش مکارم اخلاق در بین شیفتگان و تشنگان حقیقت رسالت تبلیغی دفاع از دین را انجام دهند .

مبلغان پرچمداران اشاعه دین و آگاهی در جامعه

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه با اشاره به اینکه مبلغان پرچمداران اشاعه دین و آگاهی در جامعه هستند، یادآور شد: مبلغان باید تلاش کنند تا معنویت را در سطح جامعه نهادینه کرده و برداشت سلیقه ای و غلط از دین و آموزه های دینی را اصلاح نمایند.

وی با بیان اینکه پرچم دین اسلام و مکتب شیعه به دست مبلغان و طلاب است، اظهار داشت: مبلغان باید با اخلاص،دلسوزی و بردباری پیام غدیر و مکتب شیعی را در جهان به گوش عالمیان برسانند که برای تحقق این امر باید به سلاح ایمان و علم روز مجهز باشند .

 رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان در ادامه فهم و درک صحیح از دین، تفقه، مطالعه و اجتهاد را نیز از دیگر شاخصه های مبلغ موفق برشمرد و گفت:مبلغان باید علاوه بر این داشتن این ویژگی ها خداترس، زاهد و ساده زیست باشند و همواره بعنوان الگوی اخلاقی و عملی در بین مردم معرفی شوند .

 لزوم بهره برداری اصولی از درس اخلاق

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه اساتید و دلسوزان حوزه باید با اهمیت و بهای زیاد به درس اخلاق در راستای گسترش معنویت روزافزون در بین طلاب همت خود را بکار گیرند، افزود: طلاب امانت الهی در دست اساتید حوزه هستند که نیاز است همواره در جهت تربیت طلابی مومن و انقلابی در تزاز نظام اسلامی گام برداریم .

وی با اشاره به اینکه طلاب با پوشیدن لباس روحانیت وظیفه ای خطیر و سنگین دارند اظهار داشت:طلاب باید قدر و جایگاه این لباس مقدس را بدانند و خدای ناکرده برای منفعت دنیوی و شخصی از این لباس استفاده نکنند .

دنیا آماده شنیدن حرف های نو است

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان در ادامه با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون باید حرف های نو و جذاب را به مردم تشنه حقیقت ارائه دهند، ادامه داد: مبلغان صدا و ندای دفاع از دین هستند و باید به خوبی از حقانیت اسلام و مکتب شیعه را پاسداری و صیانت نمایند .

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه روحانیت نباید نسبت به سیاست بی تفاوت باشند، بیان داشت: شکاف بین روحانیت و حکومت از خطرها و آسیب های جدا شدن دین از سیاست است و همواره باید مراقب توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان باشیم .

لزوم بصیرت افزایی مستمر

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نظامی متصل به علماء و روحانیت است، خاطر نشان کرد: روحانیت باید همواره مراقب نقشه های شوم دشمنان از جمله تضعیف عقاید و افکار اسلامی وانقلابی در نسل جوان است و در این زمینه روشنگری و بصیرت افزایی  نمایند .

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در پایان با اشاره به اینکه مبلغان باید همواره در جهت توسعه و تعمیق باورهای اعتقادی، اخلاقی و انقلابی در جامعه کوشا باشند، تاکید کرد: توسل به اهل بیت (ع) و داشتن روحیه جهادی در تبلیغ از اصولی است که مبلغان باید برای تبلیغ موفق و اثرگذار به آن توجه داشته باشند.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha