جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اخوت

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان لرستان از اجرای برنامه دینی فرهنگی عقد اخوت در مساجد شهری و روستایی این استان توسط مبلغان و روحانیون خبر داد.

حجت الاسلام محمد ولی پور در گفتکو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با تبریک فرار رسیدن عید سعید غدیر و گرامیداشت دهه ولایت، گفت: در این دهه علاوه بر برگزاری جشن های غدیر، مبلغان و روحانیون به تبیین و تشریح ابعاد مختلف غدیر پرداختند.

وی ادامه داد: در دهه ولایت علاوه بر خطبه خوانی غدیر، گفتمان ها و نشست هایی با موضوع غدیر و ولایت ،نقش ولایت در رسیدن انسان به سعادت دنیوی و اخروی و همچنین مسابقه خطبه غدیر در مساجد برگزار خواهد شد .

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه مبلغان، پیام رسانان فرهنگ غدیر در جامعه جهانی هستند، افزود: ابلاغ و تبیین پیام غدیر از بزرگترین وظایف مبلغان دینی است .

حجت الاسلام ولی پور بر ضرورت و اهمیت تبلیغ در مناطق آسیب پذیر و محروم تاکید و خاطر نشان کرد: مبلغان باید ضمن اجرای برنامه های دهه ولایت بصورت هدفمند و بامحتوا، وضعیت فرهنگی مناطق را آسیب شناسی نموده و راهکارهای لازم را برای ارتقاء فرهنگ دینی و اجتماعی در مناطق آسیب پذیر ارائه دهند.

وی با بیان اینکه معرفی حضرت علی (ع) به عنوان ولی مسلمانان از طرف پیامبر گرامی اسلام (ص) مساله شخصی و سلیقه ای نیست، اظهار داشت: جانشینی امام علی (ع) یک دستور و امر الهی است که باید بر همه حقیقت جویان تبیین و تشریح گردد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان لرستان در ادامه با اشاره به روز مباهله پیامبر گرامی اسلام (ص) با مسیحیان نجران گفت: مباهله از آخرین حربه ها برای هدایت مسیحیان نجران بود که سند حقانیت اهل بیت (ع) و فضیلت بی همتای امیرالمومنان علی (ع) را بر همگان آشکار ساخت .

حجت الاسلام ولی پور در پایان گفت: در این روز مبلغان با تبیین و تشریح ابعاد مباهله در بین مردم این واقعه دینی و تاریخی را بازگو و تبیین می نمایند .

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha