جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رقیمی

حوزه/ مدیر کل امور مبلغان و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی گفت :مبلغان و روحانیون نقشی اثرگذار و کاربردی در کاهش آسیب ها و ناهجاریهای اجتماعی در نقاط شهری و روستایی دارند .

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام حسن رقیمی، امروز در کارگاه آموزشی روحانیون مستقر لرستان با اشاره به اینکه امروز روحانیت با حضور خود در مساجد و اجتماعات مردمی، علاوه بر اجرای برنامه های دینی، در راستای ارائه مشاوره های دینی به مخاطبان قدم برمی دارند، گفت: مبلغان همواره با ارائه مشاوره ها و موعظه های کاربردی، در ایجاد صلح و سازش در بین زوجین ،استحکام پیوند خانواده ،اختلافات قومی و پیشگیری از طلاق زوجین گامهای ارزشمندی بر می دارند .

وی با اشاره به اینکه مبلغان و روحانیون با مشاوره های دینی و با بردباری و صبر و حوصله در راستای تعمیق و گسترش آموزه های دینی در بین مخاطبان رسالت خود را انجام می دهند، خاطر نشان کرد:بی شک تعامل و همکاری مستمر و روزافزون سایر نهادها با مبلغان می تواند در کاهش ناهجاریها و آسیب های اجتماعی در جامعه موثر باشد .

مدیر کل امور مبلغان و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه وجود مبلغان در نقاط مختلف شهری و روستایی موجب امنیت و حافظ سلامت اخلاقی در جامعه است، یادآور شد: باید با فراهم ساختن زیرساخت های لازم زمینه حضور مبلغان در مناطق فاقد روحانی فراهم شود .

حجت الاسلام رقیمی با اشاره به اینکه با گسترش مساجد، احداث و تجهیز خانه های عالم می توان زمینه حضور ارزشمند مبلغان را در جامعه فراهم کرد، گفت: امید می رود با همکاری و تعامل سایر نهادها و دستگاه ها با حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و نهادهای دینی و فرهنگی بتوانیم در استقرار مبلغان و روحانیون به مناطق محروم و روستایی گام برداریم و شاهد گسترش و تعمیق باورهای دینی و سلامت اعتقادی افکار عمومی در جامعه باشیم .

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha