جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام فتح الهی

حوزه/معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشا، ریشه مشکلات کنونی کشورهای اسلامی را عدم پایبندی مسلمین به غدیر دانست و گفت: اگر بیعت در غدیر ادامه پیدا می­ کرد، امروز جهان اسلام یکپارچه بود و دیگر این تفرقه و چند دستگی ها وجود نداشت.

حجت الاسلام مجتبی فتح الهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، آغاز این دهه را همراه با مفهوم امامت برگرفته از قرآن کریم در عید قربان و پایان آن را توأم با مفهوم ولایت عجین با آیه «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ» در عید غدیر دانست و گفت: این امر نشان از نسبت تنگاتنگ آیات وحی و امر ولایت دارد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: ولایت پیامبر گرامی اسلام (ص) که پس ایشان از جانب خدای متعال در وجود امیرالمؤمنین و سایر ائمه اطهار (ع) تداوم یافته است، در دوران غیبت نیز به فرموده امام زمان (عج) در اختیار مجتهدین جامع الشرایط و در واقع ولی فقیه است.

وی، ریشه مشکلات کنونی کشورهای اسلامی را عدم پایبندی مسلمین به غدیر دانست و اضافه کرد: اگر بیعت در غدیر ادامه پیدا می­ کرد، امروز جهان اسلام یکپارچه بود و دیگر این تفرقه و چند دستگی ها وجود نداشت.

حجت الاسلام فتح الهی خاطر نشان کرد: اگر رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نبود امروز کشورهای اسلامی دچار مشکلات بیشتری بودند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، تقویت فرهنگ غدیر و ولایتمداری را جزو اصلی ترین وظایف این سازمان عنوان کرد و از حضور 319 مبلغ و مبلغه برای این منظور در استان کرمانشاه در دهه امامت و ولایت خبر داد.

وی، حمایت از حرکت های مردمی را سیاست جاری سازمان تبلیغات اعلام کرد و افزود: بیش از 250 جشن به مناسبت عید سعید غدیرخم توسط مردم در سطح استان کرمانشاه برگزار می ­شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha