شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مراسم عمامه گذاری طلاب در روز غدیر

حوزه/ همزمان با مراسم جشن عید سعید غدیر خم، عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز و با حضور روحانیون و اقشار مختلف مردم، توسط مراجع معظم تقلید در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»،حجت الاسلام فرشاد جو در سالروز عید سعید غدیر خم و مراسم عمامه گذاری طلاب که پیش از ظهر امروزبا حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی و روحانیون و اقشار مختلف مردم در مدرسه امیر المؤمنین(ع) درقم برگزار شد درسخنانی بابیان اینکه مسئله ولایت از مسائل مهم و کلیدی دین است،به روایتی از معصوم(ع) دراین رابطه اشاره کرد و اظهار داشت: معصوم (ع) فرموده« اگر ما امامان(ع) نبودیم خدا شناخته نمی شد.

 سخنران این مراسم باتاکید براینکه معرفت به امام ازمهمترین رسالت های شیعیان است،گفت:اگر شیعیان همان طورکه درگفتار دوست دار اهل بیت(ع) می باشند درعمل هم این گونه عمل کنند، قطعا اهل نجات خواهند یافت.

وی با بیان اینکه در انتخاب امام تنها خدای متعال است که فرمان می دهد و بر اساس اعتقادات شیعه در انتخاب امام(ع) نبی هم نمی تواند دخالت کند، افزود: متأسفانه در این مسئله بعضی از مذاهب به اشتباه رفته اند.

 حجت الاسلام فرشاد جو بابیان اینکه لازم است غدیر را به دنیا معرفی و شناساند، اظهار داشت:در عظمت و بزرگی ائمه(ع) همین اندازه بس که خدا به هریک از انبیاءیک ویژگی عنایت کرده ولی همه خصوصیات همه انبیاء را یک جادر حضرت علی(ع) گنجانده است این همان ظرفیت این امام همام است.

سخنران این مراسم  با بیان اینکه آن قدر خصوصیات حضرت علی(ع) زیاد است که نمی شود در یکی دو جلسه درباره آن سخن گفت افزود: حضرت علی(ع) آنچنان شخصیتی است که دوست و دشمن درباره فضائل او مباحث زیادی را مطرح کرده اند و نتوانستند این حقیقت که آن حضرت برگزیده خدا است راکتمان کنند.

 وی اظهار داشت: ولایت ستون دین و آسمان است و برای همین لازم است برای ترویج این ستون تلاش های اثر گذارتری صورت گیرد تا همگان بدانند حضرت علی(ع) چگونه شخصیت و دارای چه مقامی می باشد.

خاطرنشان می شود: دراین مراسم که حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز حضور داشتند مداحان به مدیحه سرای پرداخته و باعث ایجاد شور و شعف خاصی درمیان علاقه مندان به اهل بیت(ع)  و ولایت شدند.

همچنین در ادامه مراسم عمامه گذاری طلاب برگزار شد و بیش از 30 نفر از طلبه ها بدست مبارک حضرت آیت الله مکارم شیرازی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

این مرجع تقلید، ضمن تبریک عید غدیر، برای همه مبلغین دعای خیرکردند ودر توصیه به طلاب، بهترین تبلیغ را بیان دین براساس سخنان اهل بیت(ع) و آموزه های معرفتی و اخلاقی آن بزرگواران عنوان کردند.  

قابل ذکر است: مشابه همین مراسم در دفاتر و بیوت سایر مراجع تقلید و علما  از جمله آیات عظام نوری همدانی، وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، جوادی آملی،شبیری زنجانی، علوی گرگانی و... برگزارشد و طلاب به دست مراجع تقلید و علما ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha