دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ افتتاح مدرسه علمیه حضرت امام جواد علیه السلام

حوزه/ تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با تاکید بر اینکه مدارس علمیه امانتی بر دوش مسئولان حوزه است، گفت: اکنون همگان باید در راستای حفظ این امانت کوشا باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه امام جواد علیه‌السلام که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد، گفت:‌ به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی ماه ذی‌الحجه با بیش از ۲۰ مناسبت مختلف ماه ولایت است.

وی از فرا رسیدن سالروز ولادت امام کاظم علیه‌السلام یاد کرد و گفت: این امام بزرگوار حق بسیاری بر گردن ایرانی‌ها دارند چرا که آستان‌های مقدس امام رضا علیه‌السلام، حضرت معصومه سلام‌الله علیها، احمد ابن‌موسی(ع) و امامزاده‌های بسیار دیگری از اولاد امام موسی بن جعفر علیه‌السلام هستند.
تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه برخی از بزرگان دینی از جمله امام خمینی(ره) و آیت‌الله گلپایگانی نیز از نسل امام موسی بن جعفر علیه‌السلام هستند، خاطرنشان کرد: مردم ایران باید توجه ویژه‌ای به امام کاظم علیه‌السلام داشته باشند و به صورت مطلوب به معرفی ایشان بپردازند.
وی با تاکید بر اینکه مدارس علمیه امانتی بر دوش مسؤولان حوزه است، عنوان کرد: اکنون همگان باید در راستای حفظ این امانت کوشا باشند؛ با توجه به اینکه رهبر انقلاب اسلامی نگاهی ویژه به حوزه‌های علمیه دارند باید تلاش کنیم تا در نظام آموزشی حوزه تحولات لازم را رقم زده و به نتایج مورد نظر برسیم.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی از عید غدیری به عنوان روزی مأیوس کننده دشمنان نام برد و ادامه داد: غدیر عید مهمی است چرا که نکات بسیاری در مناسبت‌های غدیریه نهفته است؛ اینکه خداوند متعال یأس کفار را بر اکمال دین مقدم دانسته نشان از اهمیت ناامیدی دشمنان است.
امام جمعه قم با بیان اینکه تبعیت کامل مسلمانان از اسلام موجب مأیوس شدن کامل کفار می‌شود، مطرح کرد: اکنون باید شکرگذار این نعمت باشیم که به دنباله‌رو افرادی هستیم که به ولایت متمسک هستند.
وی با اشاره به اینکه هر فردی در هر زمانی باید مبلغ ولایت باشد، اظهار کرد: بر اساس آیه ابلاغ هر فردی با هر سنی باید در راستای تبلیغ آموزش دیده و تلاش‌های لازم را دنبال کند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: همانطور که طلاب باید در تبلیغ دین مبین اسلام از قرآن و احادیث اهل بیت(ع) استفاده کنند و نسبت به ادبیات عرب آشنایی مطلوبی دارند باید نسبت به ادبیات فارسی نیز آشنایی لازم را داشته باشند که در این راستا باید از گلستان سعدی که در گذشته نیز تدریس می‌شد استفاده شود.
انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha