جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
، گردهمایی «ملاقات با یک مسلمان»

حوزه/ نوجوانان و جوانان مسلمان در شهر فیچبرگ در ایالت ماساچوست آمریکا، در راستای ترویج پیام صلح اسلامی، با در دست گرفتن تابلوهایی به خیابان آمده و از مردم خواستند سئوالات‌شان را درباره اسلام بپرسند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از تلگرام، جوانان و نوجوانان مسلمان در شهر آمریکایی با گردهمایی روبروی مرکز اسلامی، روز «ملاقات با یک مسلمان» برگزار کردند.
گروهی از جوانان و نوجوانان مسلمان در شهر فیچبرگ واقع در ایالت ماساچوست آمریکا در راستای ترویج پیام صلح اسلامی، با در دست گرفتن تابلوهای «من یک مسلمان هستم، هر سئوالی داشتی از من بپرس» از رهگذران در خیابان خواستند پرسش‌هایشان را درباره اسلام از آن‌ها بپرسند. آن‌ها همچنین جزوات و بروشورهایی درباره دین اسلام میان مردم توزیع کردند. 
رایان محمد، نوجوان مسلمان می‌گوید: بعضی از مردم با بی‌تفاوتی از کنار ما می‌گذشتند، اما بیشتر آن‌ها گوش فرا داده و با ما صحبت می‌کردند. یک اتومبیل از کنار ما گذشت که ما را تروریست خطاب کرده و به ما خندیدند! که چنین رفتاری غمگین کننده است، اما خدا رو شکر بیشتر مردم برای ما بوق می‌زدند و ما را تشویق می‌کردند.
رایان درباره دین اسلام می‌گوید: اسلام دین صلح و گسترش دهنده حقیقت است.
فرقان محمد سرپرست جوانان می‌گوید: این حرکت جوانان بازخورد خوبی داشته است. پس از انتخابات ریاست جمهوری، سرکار آمدن ترامپ و همچنین دستور اجرایی ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا بسیاری از مردم به اینجا آمدند و کنجکاو بودند. برای مثال یک زن غیرمسلمان هست که هنگام نماز جمعه به اینجا سر می‌زند. ما نیز دوست داریم با اوضاع کنونی جهان و اتفاقاتی که می‌افتد صلح را ترویج داده، پرسش‌های مردم را درباره دین پاسخ دهیم و اسلام‌هراسی را از سرشان بپرانیم.
به گفته وی مرکز اسلامی پیش از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، جلسات بحث به صرف قهوه نیز در مسجد برگزار می‌کرده است.
روزا کاستیلو، یک مسیحی که خدمتکار رستوران مجاور مسجد است و تاکنون هیچ وقت فرصتی برای صحبت کردن با مسلمانان به او دست نداده می‌گوید: من فکر می‌کنم ایده خوبی است.
او یک جزوه از مسلمانان گرفته و می‌گوید: من هیچ دوست مسلمانی ندارم و می‌خواهم درباره اسلام از این نوجوانان بیآموزم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha