جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 425693
۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۰
مساجد ایالت جورجیا، پناهگاه طوفان زدگان ایرما

حوزه/ درحالی که طوفان وحشتناک ایرما در ایالت‌ فلوریدا در حال پیشروی می‌باشد، مساجد شهرهای مختلف این ایالت به ویژه آتلانتا، درهای خود را به روی طوفان زدگان گشوده و به عنوان پناهگاه ایفای نقش می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از cbs، درهای مساجد شهرهای مختلف ایالت جورجیا به ویژه شهر آتلانتا پایتخت این ایالت به روی آوارگان و کسانی که از طوفان ایرما گریخته‌اند، گشوده شد. مسلمانان جامعه اسلامی جورجیا در آمریکا لیست به روز شده و گسترده‌ای از چندین مرکز اسلامی را که به عنوان پناهگاه برای تخلیه طوفان زدگان نقش ایفاء می‌کنند، منتشر کردند.

گفتنی است صدها تن از مردم در سرتاسر این ایالت شب را در مساجد جورجیا سپری کردند ، از جمله 170 نفر در مسجد الفاروق در آتلانتا که هم اکنون کاملا پر شده، 25 نفر در مسجد المومنین کلارکسون،  25 نفر در مرکز اسلامی وارنر رابینز، 20 نفر در مرکز فرهنگی اسلامی فایتویل ، 17 نفر در مرکز اسلامی حمزه و گروه‌ها و خانواده های مختلف در سرتاسر مساجد دیگر این ایالت ساکن شده‌اند.

حمید قریشی، مدیر منطقه‌ای دایره اسلامی آمریکای شمالی «ایکنا» در آتلانتا، یکی از بزرگترین خیریه‌های اسلامی در آمریکا در این باره گفت: کسانی که هم اکنون در بزرگراه‌های جنوب جورجیا یا شمال فلوریدا گیر کرده و نمی‌توانند خودشان را به موقع به مقصد برسانند می‌توانند از مساجد در ماکون، وارنر رابینز و آلبانی برای پناه گرفتن استفاده کنند.

به گفته قریشی تلاش‌ها برای اسکان طوفان زدگان از بعد از ظهر جمعه آغاز شده و مسلمانان داوطلب مواد غذایی، لباس و مکان خواب برای تخلیه شدگان طوفان فراهم کرده‌اند. از آنجایی که مساجد آشپزخانه ندارند، غذا در خانه مسلمانان پخته شده و به این مراکز منتقل خواهد شد.

قریشی در این باره گفت: هم اکنون داوطلبان برای کمک به طوفان زدگان بسیج شده‌اند. در مراکز کوچکتر سالن‌های نماز برای خواب سیل زدگان آماده شده‌اند، در ساختمان‌های بزرگتر نیز آن‌ها می‌توانند در کلاس‌های درس و سالن‌های چندمنظوره سکونت کنند.

وی افزود: هم اکنون 15 مسجد به عنوان پناهگاه جای خالی دارند و 5 مسجد دیگر نیز به عنوان مرکز جمع آوری و توزیع مواد غذایی، لباس و دیگر مایحتاج مردم نقش ایفاء خواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha