جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام اسلامی

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: رسالت ما در دانشگاه تنها رسیدگی به امور آموزشی و علمی و صرفاً برگزاری کلاس‌های درس نیست، بلکه دغدغه امروز ما باید مسائل فرهنگی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، امروز در نشستی با رئیس و کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان تاکستان به نقش  دانشگاه ها در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: نتیجه تمام تلاش مدیران در سطوح مختلف و همچنین خروجیِ تمام دستاوردها و توفیقات علمی، فرهنگی و پژوهشی دانشگاه در نهایت باید منجر به بالا بردن سطح معرفت درونی و جذب دانشجویان و جوانان به معنویات شود، که تبلور این امر در صفوف باشکوه نماز جماعت در دانشگاه‌ها و محیط‌های علمی و فرهنگی بروز و ظهور می یابد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که آنچه که امروز باید مدنظر باشد توجه به مقوله بسیار مهم رشد کیفی دانشگاه ها است، افزود: در هشت سال دفاع مقدس، کشور از ظرفیت جوانان و نخبگان استفاده کرد و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در حال حاضر نیز باید از ظرفیت آنان بهره مند شد.

وی ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی کشور با تکیه بر رهبری امام خمینی (ره) و جوانان توانست در مقابل دشمن گام های موثری را بردارد و این در حالی بود که بیش از 40 کشور دشمن را حمایت می کردند، در حال حاضر نیز ایران در همه‌ مباحث مختلف از جمله مباحث علمی از دشمن برتر است و این امر به واسطه حضور جوانان و دانشجویان بوده و موجب شده تا اهداف دشمن به نتیجه نرسد.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: دشمن از نظر فرهنگی به صورت مستقیم تجاوز می‌کند و محور این تجاوز فضاهای مجازی موجود است که از آن ها استفاده می کند، بنابراین باید با مدیریت و شناسایی دشمن به دفاع بپردازیم.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی خاطرنشان کرد: در زمان دفاع مقدس یک دشمن داشتیم که با آن مبارزه کردیم، اما امروز دشمنان زیادی داریم و باید با شناسایی درست آنها و اهداف‌شان در عرصه های مختلف و طراحی عملیات، مانع پیشروی دشمن در کشور باشیم

عضو خبرگان ربری در ادامه گفت: اعضای هیأت علمی باید آینده دانشگاه را در ابعاد مختلف بین المللی، کشوری و استانی در نظر داشته باشند و در راستای بالا بردن نقش دانشگاه در ابعاد مختلف نقش آفرینی کنند.

امام جمعه شهرستان تاکستان تصریح کرد: اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها باید از نگاه آموزشی صرف بیرون آمده و اقتصاد دانشگاه ها را به سمت اقتصاد دانش بنیان که زیربنای اقتصاد مقاومتی است، پیش ببرند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha