پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام عابدینی

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: اهمیت تقوا برای جامعۀ دینی بسیار بالاست و مشکلات امروز جامعه که روز به روز بیشتر خود را نشان می‌دهند، ناشی از کم توجهی به تقوا و دیانت است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی صبح امروز در جمع طلاب،اساتید و مدیران مدارس علمیه قزوین که در سالن اجتماعات مسجد النبی (ص) برگزارشد، به آثار تقوا در زندگی انسانها اشاره کرد و گفت: اهمیت تقوا برای جامعۀ دینی بسیار بالاست و مشکلات امروز جامعه که روز به روز بیشتر خود را نشان می‌دهند، ناشی از کم توجهی به تقوا و دیانت است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خداوند از میان همۀ کارهای خوب، کاری را می‌پذیرد که با «تقوا» همراه باشد، چرا که کار خوبِ بدون تقوا اصلاً کارِ خوب محسبوب نمی‌شود؟ لذا ما نباید فریب کارهای خوبی که از تقوا سرچشمه نمی‌گیرد را بخوریم، بنابراین به جای اینکه مردم را به کار خوب دعوت کنیم، باید آنان را به تقوا دعوت نماییم.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با تأکید بر اینکه از ایمان به عمل صالح می رسیم، اظهار کرد: جامعه از مرحله ایمان و توجه به برخی از اعمال صالح به مرحله بالاتری یعنی تقوا می رسد و در حال حاضر موجی که جامعه را به صورت حقیقی گرفته عنصر تقواست.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: بزرگان دین نه تنها نگاهشان به این دنیا نیست، بلکه همیشه به یاد آخرت بوده و به روز رستاخیز توجه ویژه ای دارند، لذا کسانی که به خدای متعال و آخرت توجه داشته باشند، هیچ گاه دنیا محور قرار نمی دهند.

امام جمعه قزوین به مسئله مرگ اشاره و تصریح کرد: انسانها همیشه باید به یاد مرگ باشند و این موضوع را همه قبول داریم، اما از آن غفلت می کنیم، چرا که شیطان برای منحرف کردن انسان از همه ابزارها استفاده می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان با ابراز تاسف از کشتار مردم مظلوم میانمار، گفت: مشرکان وکافرانی هستند که همیشه می خواهند نور خدا را خاموش کنند که نمونه آن را می توان در میانمار، یمن ،سوریه و عراق مشاهده کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha