جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین همچنین بر ضرورت تبیین مسائل فقهی معاملات بانکی تاکید کرد و گفت: وقتی مردم را نسبت به مسائل فقهی معاملات بانکی آشنا و توجیه نکنیم در نتیجه مشکلاتی در معاملات بانکی به وجود می‌آید که آن را آلوده به حرام می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در نشستی با مدیر و کارکنان بانک اقتصاد مهر استان قزوین، به نقش موثر حوزه علمیه در  تحقق بانکداری اسلامی اشاره کرد و گفت: علما و روحانیون مسئولیت دارند تا نسبت به آشنایی مردم با معاملات به‌ویژه در حوزه بانکداری اسلامی انجام‌ وظیفه کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: در چند سال اخیر بسیاری از مراجع عظام تقلید و علما پیوسته از ضرورت اصلاح نظام بانکی و شبهه‌زدایی از فعالیت‌های ربوی بانک‌ها سخن به میان آورده و انجام آن را خواستار شده‌اند، لذا باید با اصلاح نظام بانکی، نیازهای اقتصادی جامعه برآورده شود.

وی تاکید کرد: تحقق بانکداری اسلامی به یک حرکت مستمر نیاز دارد، به گونه‌ای که به صورت دائم مورد دقت، تأمل و بازنگری قرار گیرد و به مسائل جدید بانکی پاسخ داده شود.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین همچنین بر ضرورت تبیین مسائل فقهی معاملات بانکی تاکید کرد و یادآور شد:  وقتی مردم را نسبت به مسائل فقهی معاملات بانکی آشنا و توجیه نکنیم درنتیجه مشکلاتی در معاملات بانکی به وجود می‌آید که آن را آلوده به حرام می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی، بر لزوم آشناسازی کارکنان بانک ها با احکام فقهی بانکی، بیان داشت: یکی از مهمترین وظیفه بانک ها اعطای تسهیلات به جوانان جهت خود اشتغالی آنها است که  با نظارت درست می تواند معضلاتی چون بیکاری و مشکلات ازدواج جوانان را برطرف سازد.

وی، برخورد اسلامی و شایسته مسئولین و کارکنان بانک ها با مردم را مورد تاکید قرارداد و بیان داشت: کارکنان و مدیران بانک ها باید با اخلاق اسلامی با مشتری و ارباب رجوع برخورد کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha