سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
وقف

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: بالغ‌بر ۹۰ درصد از موقوفات این استان مربوط به امام حسین(ع) است.

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سید نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به اینکه در آستانه فرارسیدن ایام محرم سید و سالار شهیدان هستیم، اظهار داشت:  90 درصد از موقوفات این استان مربوط به امام حسین(ع) و مراسم‌های عزاداری سیدالشهدا است.

وی با بیان اینکه این امر نشان از عشق، ارادت و سرسپردگی مردم این استان به امام حسین(ع) است، افزود: موقوفات این شهرستان اکثراً مربوط به ائمه اطهار (ع) است.

حجت‌الاسلام رئوف سید نژاد با اشاره به اینکه وقف صدقه جاریه است، گفت: این مهم جزو باورهای دینی ما بوده که مورد تأکید ائمه معصومین (ع) نیز قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه انسان‌دوست دارد بعد از مرگش از وی به نیکی یاد شود و بهترین راه آن یک کار ماندگار مانند وقف است، اظهار داشت: کسی که بخشی از دارایی و اموال خود را در حیاتش وقف کند، صدقه جاریه را عملاً و با دست خود عواید آن را برای آخرتش ذخیره کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت وقف در اسلام هم گفت: به‌طور حتم وقف یک پدیده تأثیرگذار در اسلام است که این سنت حسنه الهی و معنوی باید هر چه بیشتر اشاعه یابد.

وی با بیان اینکه وقف از جنبه‌های گوناگون همچون اخلاقی، معنوی، اقتصادی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت:  وقف یک کار مؤثر با کارکرد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که تبلیغ وقف وظیفه همه ما است.

حجت‌الاسلام رئوف سید نژاد در ادامه از فعال‌سازی شورای امربه‌معروف در محل اداره کل اوقاف و بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: شورای امربه‌معروف برای اجرای برنامه‌های هفته امربه‌معروف و نهی از منکر در اول محرم در این اداره کل و بقاع متبرکه سطح استان فعال شده و به تبلیغ و ترویج فرهنگ متعالی وقف می‌پردازند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha