جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اخلاق

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان بر ضرورت رعایت اخلاق اداری و اسلامی در ادارات و برخورد با ارباب رجوع تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر نوایی، در جلسه اخلاق کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، با اشاره به اهمیت توجه کارکنان یک مجموعه به مدیر و ارباب رجوع به عنوان دو رکن در اخلاق اداری،  ابراز کرد: همکاران یک مجموعه اداری باید متوجه باشند به گونه ای عمل کنند که به واسطه عملکرد نامطلوب آنان مدیر لطمه نخورد.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان افزود: این نکته برای مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان بیشتر مهم است، زیرا مدیر این مجموعه فردی با سواد، ملا، فاضل، با تقوا، دارای ویژگی های برجسته اخلاقی و شاگرد ممتاز و مورد علاقه مقام معظم رهبری است.

وی در ادامه به بحث غیبت پرداخت و گفت: چهار گروه در بحث غیبت تاثیر گذار هستند که علاوه بر گوینده، شنونده غیبت را یکی از غیبت کننده ها می دانند.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان، یکی از علت های غیبت را ناهنجاری روانی دانست و یادآور شد: اخلاق اسلامی زیربنای روانشناسی می باشد یعنی وقتی از ناهنجاری روانی و روان پریشی صحبت می شود ناشی از بی اخلاقی است.

وی با اشاره به روایت «الغِيبَةُ جُهدُ العاجِزِ» که امام علی(ع) آخرین تلاش انسان ناتوان را غیبت می دانند، ابراز کرد: زیربنای حسد و غیبت از کاستی های انسان نشات می گیرد که به همین علت برخی افراد برای اینکه وارد این امر نشوند، مراقبت زبانی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین نوایی با بیان اینکه همه افراد امکان ورود به گناه غیبت را دارند، اظهار کرد: شهید ثانی در «کشف الریبه» افرادی که گرفتار غیبت هستند را بر می شمارد که حکما و علما از جمله این تعداد هستند.

گفتنی است؛ جلسه اخلاق اداری کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان به طور معمول پنجشنبه هر هفته برگزار می شود. 
انتهای پیام/313/25
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha