جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام گواهی

رئیس سازمان بسیج روحانیون و طلاب کشوربا تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید فضای سیاسی را در جامعه به وجود آورند، گفت: دشمنان اسلام از قدرت و عظمت نفوذ ناپذیر روحانیت و مرجعیت دینی در دل مردم هراس دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین عبدالعلی گواهی امروز در نخستین جلسه از سلسله جلسات گفتمان سیاسی حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه عالی نواب با اشاره به اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از 4 هزار و 500 شهید روحانی تقدیم اسلام شده اند، گفت: دشمنان اسلام از قدرت و عظمت نفوذ ناپذیر روحانیت و مرجعیت دینی در دل مردم هراس دارند.

وی با تاکید بر نهادینه سازی گفتمان در کشور، گفت: به برکت انقلاب اسلامی، گفتمان ما جهانی شد بنابراین حوزه های علمیه باید این راه را ادامه داده و در نهادینه کردن آن تلاش کنند.
رئیس سازمان بسیج روحانیون و طلاب کشور به روایتی از امام رضا(ع) «نعمت های خدا را قدر بدانید، این نعمت ها از دست شما رفته و باز نمی گردند» اشاره و ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران نعمتی است که به راحتی به دست ما نرسیده است که باید از آن به بهترین نحو پاسداری کرد.

حجت الاسلام و المسلمین گواهی با توجه به کشتار مظلومانه مسلمانان میانمار در این کشور اظهار کرد: اگر در حمایت از غزه، همه مسلمانان با هم متحد شده بودند این روزها شاهد حرکات خبیثانه از سوی دشمنان اسلام نبودیم.

نقش کلیدی حوزه های علمیه

رئیس سازمان بسیج روحانیون و طلاب کشور در ادامه با بیان اینکه برای بهبود بخشیدن رشد تعالی مردم، حوزه های علمیه نقش کلیدی دارند، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه تنها خود نیست که بخواهد در جامعه برای یافتن بعضی مباحث سیاسی در کنار دیگر مباحث تلاش کند بلکه باید از تراوشات فکری و ذهنی آنها، همه مراکز علمی، پژوهشی و ... بهره و استفاده برند.

حجت الاسلام و المسلمین گواهی با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید فضای سیاسی را در جامعه به وجود آورند، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران در بیش از 190 کشور طلاب در حوزه های علمیه و مراکز جامعه المصطفی العالمیه به تحصیل مشغول هستند.

وی با بیان اینکه بیش از 500 مدرسه علمیه خواهران نیز به صورت رسمی در کشور داریم، ادامه داد: طلبه ای که به حوزه های علمیه وارد می شود باید در کنار نفوذ به دل های مردم، به آرمان های انقلاب اسلامی نیز پایبند باشد.

رئیس سازمان بسیج روحانیون و طلاب کشور به نقش تاثیر گذاری حوزه های علمیه در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از ارتحال امام راحل، اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه حوزه های علمیه به تکلیف دینی و شرعی خود تا به امروز عمل کرده و ذره ای کم نگذاشته اند، با شرایط به وجود آمده و هجوم شبهات، وظیفه سنگین تری بر عهده طلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین گواهی به جریان تحریم تنباکو توسط عالم شیعی در دوران شاهنشاهی ایران اشاره و ابراز کرد: میرزای شیرازی پس از اعلام فتوای تحریم تنباکو نسبت به پی بردن دشمن به جایگاه و عظمت روحانیت و عالمان شیعی، نگران بود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه 200 سایت و شبکه به طور مستقیم با ترور شخصی و شخصیتی برای تضعیف روحانیت و شیعه تلاش می کنند اما اکنون نگرانی دشمنان از این است که مرجعیت دینی در عراق، مردم را در مقابل حمله تکفیری ها و سلفی ها به حرکت در آورده است.

ضرورت ایجاد احساس تکلیف در میان طلاب

حجت الاسلام و المسلمین گواهی با بیان اینکه احساس تکلیف را باید در خود به وجود آورد، ابراز کرد: اگر نسبت به این حرکت توفنده امام راحل یعنی انقلاب اسلامی ایران احساس تکلیف داشته باشیم، می توان حرکت های اثرگذاری را در جهان به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه امروزه شبهات بسیاری در جامعه نسبت به مراکز اسلامی و ارزش های دینی و انقلابی به وجود آمده، گفت: یکی از کارکردهای تشکیل بسیج طلاب و اساتید مقابله با شبهات و ایستادگی در مقابل دشمن، است.

رئیس سازمان بسیج روحانیون و طلاب کشور با بیان اینکه اوایل انقلاب می پرسیدیم «ما برای انقلاب چه کردیم؟» اما امروزه مردم از حوزه های علمیه مطالبه می کنند که «انقلاب برای ما چه کرد؟»، گفت: وظیفه حوزه های علمیه است تا با روشنگری به مردم بگویند با پیروزی انقلاب، اسلام از یوغ و قفس بد اهلان رهایی یافت و به برکت آن وارد گفتمان جهانی شدیم.

گفتنی است، نخستین جلسه از سلسله جلسات گفتمان سیاسی حوزه علمیه خراسان در آستانه هفته دفاع مقدس، به همت معاونت فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان و با همکاری مرکز بسیج طلاب و روحانیون خراسان، امروز در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha