پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین باطنی-جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین باطنی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار طلاب تهران، تصریح کرد: تربیت طلبه انقلابی، امری بسیار مهم و تدریجی و یک مسئله آموزشی نیست. طلاب در بحث فقه، منطق و ... با خواندن چند کتاب جامع، به علم کافی می رسند، ولی در مورد مسائل تربیتی دائما باید در معرض آموزش باشند و به روز شوند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع  طلاب و فضلای حوزه علمیه تهران، گفت: یکی از وظایف مهم تمامی طلاب و روحانیون، رصد فرمایشات مقام معظم رهبری در  تمامی موارد و موضوعات و قرار دادن آنها در دستور کار  است.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار طلاب تهران، بیان داشت: محور اصلی سخنان ایشان نخست درباره مسائل داخلی حوزه و سپس مسائل بیرونی بود که حوزه و حوزویان را از درون خطاب قرار می دهد.

*لزوم ارتقاء سطح علمی حوزه و روحانیت

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان به لزوم ارتقاء سطح علمی حوزه و روحانیت به عنوان یکی از مطالبات مقام معظم رهبری تاکید کرد و  افزود: از جمله مسائل داخلی حوزه در مورد علمی بودن حوزه و طلبه ها، جدی گرفتن درس و افزایش سطح علمی حوزه و حوزویان است.

وی با تاکید بر لزو مدانش افزایی حوزویان به عنوان کارشناسان مسائل دینی در سطح جامعه،  ابراز کرد: حوزویان باید به عنوان الگوهایی باشند که مردم باور های اعتقادی خود را از آنان دریافت کنند و اظهار نظرهای آنان برخاسته از مسائل دینی به همراه علم کافی برای تحلیل باشد.

*ضرورت آموزش زبان عربی

حجت الاسلام والمسلمین باطنی تاکید کرد: کسانی می توانند منادی دین و مروج مکتب اهل بیت(ع) باشند که به درستی این مکتب و آموزه های دینی آن را از قرآن بیاموزند.  لازمه انجام این کار فهمیدن زبان دین و یادگیری زبان عربی است که با جدی گرفتن درس و بحث در حوزه علمیه محقق می شود،  زیرا قرآن و تمام احادیث و عمده متون دینی به زبان عربی است.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر لزوم یادگیری زبان عربی، تصریح کرد: اگر طلبه ای زبان عربی را به خوبی یاد نگیرد، نمی تواند آموزه های دینی را به درستی منتقل کند، یک طلبه در طول تحصیل صرف نظر از اینکه آیا متون و دروس نیازمند بازنگری دارد یا نه، باید درس خود را به طور ویژه  خوب  و جدی بخواند.

وی با اشاره به این که توصیه علما در طول تاریخ همواره بر جدی گرفتن درس و بحث بوده است، ادامه داد:  در سیره برخی بزرگان از جمله آیت الله تبریزی جدیت در درس را می بینیم، به گفته ایشان، چهل سال از چشیدن طعم تفریح  و تعطیلات برای رسیدن به هدف مقصود محروم بودند تا به اهداف والای خود برسند. این نوع رفتار و بینش حکایت از اهمیت ویژه درس برای علما در طول تاریخ دارد.

*لزوم تربیت طلاب انقلابی

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با اشاره به محور دوم بیانات مقام معظم رهبری در دیدار طلاب تهرانی تصریح کرد: تربیت طلاب انقلابی، امری بسیار مهم و تدریجی و یک مسئله آموزشی نیست. طلاب در بحث فقه، منطق و ... با خواندن چند کتاب جامع، به علم کافی می رسند، ولی در مورد مسائل تربیتی دائما باید در معرض آموزش باشند و به روز شوند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: تربیت طلاب بایید به سمت خلق و خوی طلبگی و تقوا پیش برود و در تراز انقلاب اسلامی باشد. لازمه انجام این کار، ساختار متناسب، مدیران با دغدغه، کارکنان انقلابی و  کسانی که دغدغه انقلابی دارند است.

*تربیت اخلاقی طلاب و ظیفه همه اساتید است

وی در پایان با اشاره به این که توجه به مسائل اخلاقی و تربیتی و همچنین تربیت طلاب انقلابی در حوزه علمیه اصفهان با جدیت دنبال می شود، تصریح کرد: تربیت اخلاقی طلاب نه تنها وظیفه یک استاد و یا درس خاص نیست، بلکه تمام اساتید در این زمینه احساس وظیفه کنند.

 

انتهای پیام ۳۱۳/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha