یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی  جدید جامعة المصطفی اصفهان

حوزه/ مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه آموزش عالی علوم انسانی با حضور طلاب، اساتید و دانش پژوهان این موسسه در سالن اجتماعات مجتمع امین قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباسی معاون آموزش جامعه المصطفی، در این مراسم با بیان این که انسان همواره باید عامل به علم و دانش های اکتسابی باشد، اظهار داشت: بزرگی حقیقی در حقیقت و باطن هستی از آن انسانی است که برای خدا یاد بگیرد، برای خدا عمل کند و در راه خدا علم را به انسان ها بیاموزد.

وی در ادامه به شش قلمرو مهم آموزش های المصطفی اشاره و اظهار داشت: علوم اسلامی اعم از فقه و اصول، علوم قرآن و حدیث، حکمت و ادیان، تاریخ و سیره، فرهنگ و زبان و نیز علوم انسانی از شش قلمرو دانشی است که در دستور کار نظام آموزشی جامعه المصطفی قرار دارد.

وی با تاکید بر این که علوم انسانی علم اداره انسان ها و مدیریت جوامع انسانی است، خاطرنشان کرد: غرب همواره به دنبال مصرف کننده کردن کشورهای اسلامی و شرقی در حوزه علوم انسانی است، چرا که تمدن ها با نگاه به علم اداره جوامع، به جایگاه های خود دست می یابند.

دکتر محمد علی حاجی ده آبادی، رئیس موسسه آموزش عالی علوم انسانی، نیز در بخش دیگری از این مراسم با تأکید بر این که همواره باید خود را برای بهره گیری حداکثری از ظرفیت ها و خودسازی برای نقش آفرینی در جوامع انسانی آماده نماییم، تصریح کرد: این موسسه به دنبال جذب دانش پژوهانی در راستای اهتزاز پرچم علوم انسانی اسلامی به منظور پاسخ به نیازهای جوامع انسانی و تحقق مرجعیت علمی است.

حجت الاسلام برزو معاون آموزش موسسه آموزش عالی علوم انسانی در ابتدای این مراسم، تصریح کرد: اگر بخواهیم مرزهای دانش را درنوردیم و در حوزه تولید علم درست عمل نموده، علاوه بر علوم اسلامی به علوم انسانی هم بپردازیم و در این حوزه حرف جدیدی برای گفتن داشته باشیم، باید از نخبگان و ممتازین حوزه های دینی بهره مند شویم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم ضمن برگزاری جلسه تریبون آزاد نقد طلاب و دانش پژوهان با حضور مسئولان و مدیران جامعه المصطفی از ممتازین تحصیلی سال گذشته تحصیلی تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha