جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کودکان میانمار

حوزه/ نسل کشی مسلمانان و پاکسازی قومی در میانمار این روزها جزء خبرهای اول رسانه هاست. جنایات عجیب و وحشیانه ای که با حمایت دولت میانمار به رهبری زنی که جایزه صلح نوبل را هم دریافت کرده است!!، توسط بودایی های این کشور، در حق مسلمانان در حال اتفاق افتادن است ...

 خبرگزاری «حوزه» - بیرجند/ نسل کشی مسلمانان و پاکسازی قومی در میانمار این روزها جزء خبرهای اول رسانه هاست. جنایات عجیب و وحشیانه ای که با حمایت دولت میانمار به رهبری زنی که جایزه صلح نوبل را هم دریافت کرده است!!، توسط بودایی های این کشور، در حق مسلمانان در حال اتفاق افتادن است. تصاویر دردناک سوزاندن کودکان و زنان و آوارگی صدها هزار نفر از مسلمانان این کشور دل هر آزاده را به درد می آورد.

در این میان، سکوت شرم آور مجامع بین المللی و حتی اسلامی و مدعیان دروغین حقوق بشر، سازمان ملل متحد و شورای به اصطلاح امنیت، در قبال این جنایات، شگفتی را دو چندان می کند!

دستگاه دیپلماسی کشور قوی تر وارد عمل شود

البته ملت عزیز و انقلابی ایران بر اساس رسالت دینی خود در دفاع از مظلومان عالم، با حمایت قاطع از مسلمانان میانمار و محکومیت جنایات ضد بشری، موضع انقلابی خود را به نمایش گذاشتند و انتظار می رود که دولت به ویژه دستگاه دیپلماسی کشور نیز قوی تر وارد عمل شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره فرمودند «جمهوری اسلامی این افتخار را برای خودش باید حفظ کند که علناً و صریحاً علیه ظلم حرف بزند؛ چه این ظلم در مناطق اشغال‌‌‌شده‌  به‌وسیله‌ صهیونیست‌ها باشد، چه در کشور یمن و بمباران مردم یمن باشد، چه در بحرین باشد، چه در میانمار و چه در هر نقطه‌ی دیگری؛ باید نسبت به اینها جمهوری اسلامی موضع شجاعانه و صریح خودش را اتّخاذ کند.»

با توجه به ضرورت حمایت روزافزون از مسلمانان مظلوم میانمار، خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند به سراغ چندتن از ائمه جمعه خراسان جنوبی رفته و پیرامون پشت پرده این جنایات و چرایی سکوت مرگبار مدعیان حقوق بشر به گفتگو پرداخته که حاصل آن را در ادامی می خوانید.

                           

حقوق بشر آمریکایی یعنی سوزاندن کودکان و آوارگی ملت ها

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با انتقاد از سکوت کشورهای اسلامی و مدعیان حقوق بشر و آزادی در دنیا، گفت: اینها در حالی ادعای حقوق بشر دارند، که در مقابل نسل کشی در میانمار سکوت کرده اند.

وی با بیان اینکه بیشترین بی قانونی در دنیا از سوی مدعیان دروغین حقوق بشر سرمی زند، افزود: امروز همه می بینند که  مدعیان پر ادعای حقوق بشر در دنیا چگونه عمل می کنند؟ و آزادی از نگاه آنان چه تعریفی دارد؟

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بعد از جنگ جهانی، آمریکا به بیش از 50 کشور ورود پیدا کرده است، گفت: کشور 51 اکراین و 52 یمن است و امروز هم می بینیم که در قضایای میانمار ورود کرده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز در یمن، میانمار و ... شاهد سوزاندن اطفال و آوارگی مسلمانان این کشورها هستیم، گفت: غربی ها این وحشی گری ها را به اسم آزادی انجام می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با انتقاد از سکوت کشورهای اسلامی، گفت: اینها در حالی ادعای مسلمانی دارند، که در مقابل نسل کشی در میانمار سکوت کرده اند  و عکس العملی نشان نمی دهند، مگر نه این که پیامبر اعظم(ص) فرموده اند« مَنْ أَصْبَحَ لَا يَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِينَ فَلَيْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلًا يُنَادِی يَا لَلْمُسْلِمِينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِم‏».

عمق نفوذ استکبار در مجامع بین المللی

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم با محکوم کردن نسل کشی مسلمانان در میانمار، اظهار کرد: این که نهادهای مدعی حقوق بشر با مشاهده صحنه های دلخراش سوزاندن زنان و کودکان در میانمار که دل هر انسانی را جریح دار می کند، سکوت کرده اند، نشان از عمق نفوذ استکبار و ظلم در این نهاد ها و کشورهاست.

وی ادامه داد: اگر کشور های اسلامی با توجه به  آموزه های اسلامی اتحاد و انسجام جهان اسلام را شکل دهند و در پناه اسلام به آن قدرتی که شایسته جامعه اسلامی است، برسند، دیگر شاهد وقوع چنین جنایاتی در تمام دنیا برای حتی یک مسلمان نخواهیم بود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به مسئله اسلام ستیزی، تصریح کرد: استکبار جهانی به دنبال اسلام ستیزی در سراسر جهان است تا مانع از رشد و تعالی اسلام شود، زیرا که باعث به خطر افتادن جایگاهشان در دنیا می شود.

وی با اشاره به مدعیان حقوق بشر خاطرنشان کرد: آمریکا و هم پیمانانش که دم از حقوق بشر و از بین بردن ترویسم می زنند، در برابر فجایع دردناک میانمار تنها با بی اهمیت جلوه دادن آن سعی در ایجاد تنش در منطقه و سوء استفاده از آن را دارند.

آمریکا و اسرائیل چشم به ذخایر نفتی میانمار دارند

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به ذخایر بسیار بزرگی همچون نفت و گاز در میانمار، اظهار داشت: این ذخایر باعث شده تا میانمار مورد توجه آمریکا و اسرائیل  قرار گیرد و حضور این کشورها و چشم طمع داشتن به ذخایر و منابع زیر زمینی، باعث شده تا بحران بزرگی در این منطقه ایجاد شود.

حجت الاسلام نوفرستی ادامه داد: اگر حمایت های آمریکا نباشد، چطور ارتش یک کشور به جای خدمت به مردم خود، در صدد کشتار آنان باشد، در صورتی که در ادیان بودایی نیز کشتار ادیان دیگر ممنوع است و جرم محسوب می شود.

وی با اشاره به سخنان مقم معظم رهبری مبنی بر ضرروت اهمیت دادن به کشتار مردم بی گناه میانمار، خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام آمده است که هر کجا فریاد کمکی بلند شود وظیفه مسلمین یاری رسانی به آنان است.

                             

سران اسلامی به داد مسلمانان میانمار برسند

حجت الاسلام عباسعلی خزاعی، امام جمعه نهبندان نیز کشتار مسلمانان میانمار را فاجعه ای بزرگ برای جهان اسلام دانست و اظهار داشت: آنچه که بر مردم مسلمان میانمار رخ می دهد، یک فاجعه بزرگ است که مجامع بین المللی چشم خود را بر روی آن بسته اند.

وی ادامه داد: در دنیای امروز که با شعار صلح و انسانیت سپری می شود، مدعیان حقوق بشر دست به هر اقدامی برای نابودی مسلمانان دست می زنند، چنانچه که جایزه صلح نوبل را به رئیس دولتی می دهند که مسلمان کشی و پاکسازی قومی را افتخار خود می داند .

امام جمعه نهبندان با اشاره به قدرت کشور های اسلامی، خاطرنشان کرد: سران کشور های اسلامی با توجه به ابزار و قدرتی که در دست دارند، می توانند با در تنگنا قرار دادن حکومت میانمار، سعی در ایجاد شرایط مساعد برای مسلمانان آن کشور کنند.

آمریکا زبان سران اسلامی را بسته است

وی با اشاره به سکوت برخی کشور های اسلامی تصریح کرد: برخی از کشور ها که دست نشانده آمریکا هستند و نمی خواهند برخلاف سیاست های شیطان بزرگ عمل کنند، در قبال کشتار هم کیشان خود سکوت کرده اند!!!

مسلمان کشی در سایه تفرقه امت اسلامی

حجت‌الاسلام محمدرضا بابایی، امام جمعه فردوس هم با تاکید بر این که وحدت مسلمانان مانع تعرض به کشورهای اسلامی می‌شود، گفت: مصیبتی که اکنون در جهان اسلام اتفاق افتاده و شاهد جنایت علیه مسلمانان در میانمار هستیم، ناشی از وجود تفرقه در کشورهای اسلامی است.

وی افزود: جمعیت بسیار زیاد مسلمانان در دنیا به دلیل تفرقه، اسیر سیاست‌های آمریکا و انگلیس شده‌اند و امروز متاسفانه شاهد به آتش کشیده شدن مسلمانان میانمارهستیم و مجامع بین المللی کمکی نمی‌کنند.

امام جمعه فردوس تصریح کرد: تا زمانی که مسلمانان دست وحدت به یکدیگر ندهند، هر روز نقشه جدیدی توسط صهیونیسم جهانی و آمریکا علیه مسلمانان تدارک دیده می‌شود.

حجت الاسلام بابایی با بیان این که راه برون‌رفت از این مشکل وارد آوردن، فشار اقتصادی و سیاسی به دولت میانمار است و مجامع اسلامی باید جلوی این جنایت را بگیرند، ادامه داد: هر زمان که مسلمانان موفقیتی کسب و دشمن را مایوس می‌کنند شاهد این‌چنین اقدامات و جنایاتی هستیم و اکنون نیز شکست مفتضحانه آمریکا در سوریه از دلایل این جنایت علیه مسلمانان می باشد.

                              

کمک به مردم مظلوم میانمار وظیفه شرعی و ملی همه است

امام جمعه فردوس با تاکید بر این که داشتن وحدت، باعث جلوگیری از هرگونه تجاوز به کشورهای اسلامی می‌شود، خاطرنشان کرد: کمک به مردم مظلوم میانمار، وظیفه شرعی و ملی همه است و باید به هرشکل ممکن کمک کرد، تا خطری این افراد را تهدید نکند.

وی با اشاره به نقش جامعه حوزوی و دانشگاهی در انعکاس جنایات علیه مسلمانان میانمار، در فضای رسانه ای جهان، خاطر نشان کرد: امروز باید طلاب و دانشجویان در عرصه جنگ نرم قدم بردارند و صدای مظلومیت و جنایات مستکبران عالم را به گوش آزادی خواهان جهان برسانند.

امام جمعه فردوس گسترش فرهنگ مهدویت و اسلام را نقش به سزایی برای تفکر وحدت در جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: منتظران امام مهدی(عج) باید از رسانه های جمعی بخصوص فضای مجازی و شبکه ماهواره ای برای زمینه سازی ظهور و گسترش فرهنگ مهدویت در سراسر جهان استفاده کنند.

آمریکا در حال افول است

حجت الاسلام بابایی در پایان تاکید کرد: آمریکا در حال افول است و کشورهای زیادی از استعمار آمریکا خارج شده‌اند و به فضل الهی در سال‌های آینده ملت‌های مسلمان به آزادی و استقلال خواهند رسید

گزارش: مسعود نوفرستی

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha