جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رضا اسکندری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری گفت: روحانیت باید الگوی شجاعت، دشمن‌ستیزی و ظلم‌ستیزی در جامعه باشد. حفظ وحدت و یگانگی جامعه از رسالت‌های مهم حوزه‌های علمیه است که امام (ره) و رهبر معظم انقلاب نیز بر این مسئله تاکید بسیاری دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسکندری در دوره تربیت مبلغ و مربی بسیج حوزه های علمیه خواهران که‌ پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی برگزار شد، اظهار کرد: بزرگان حوزه‌های علمیه همواره در مقابل استعمار و استکبار واکنش نشان داده‌اند. حوزه‌های علمیه باید نقش این انسان‌های بزرگ مانند امام خمینی(ره) را مورد بررسی قرار دهند و با تبیین درست، از آن‌ها الگو برداری کنند.

وی افزود: بررسی نقش حوزه‌های علمیه در طول تاریخ و پیدا کردن نقش امروز حوزه‌های علمیه، از وظایف مهمی است که در پیشبرد عملکرد این نهاد مهم تاثیر بالایی دارد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران، تصریح کرد: روحانیت باید الگوی شجاعت، دشمن‌ستیزی و ظلم‌ستیزی در جامعه باشد. حفظ وحدت و یگانگی جامعه از رسالت‌های مهم حوزه‌های علمیه است که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نیز بر این مسئله تاکید بسیاری دارند؛ این نقش مهمی است که باید توسط حوزه انقلابی، به صورت هماهنگ انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری بیان کرد: نکته دیگری که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند، اخلاق سیاسی است. رهبر معظم انقلاب فرمودند: «در مکتب سیاسی امام خمینی(ره) معنویت با سیاست در هم تنیده شده است. در این مکتب، معنویت از سیاست جدا نیست. امام خمینی(ره) که تجسم مکتب سیاسی بود، سیاست و معنویت را همراه با هم داشتند. همه رفتارها و مواضع امام(ره)، حول محور خدا و معنویت بود.»

وی افزود: اخلاق سیاسی، یعنی تقوا را در رفتار سیاسی مد نظر قرار دهیم. شجاعت و موضع درست داشته باشیم، اما از حرکات و رفتار نامناسب پرهیز کنیم. اگر کسی از جهت سیاسی انحراف داشته باشد، نمی‌توانیم به او دروغ ببندیم؛ بلکه باید طبق قانون اسلام و موازین سیاسی انقلاب با او تعامل داشته باشیم.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران، اظهار داشت: اگر اخلاق سیاسی توسط نیروهای انقلابی رعایت نشود، تشخیص حق و باطل سخت می‌شود و برای مردم شبهه ایجاد می‌شود؛ اخلاق سیاسی باید مورد توجه ما قرار بگیرد تا بتوانیم جامعه را هماهنگ و متحد در مسیر دین نگه داریم.

وی افزود: دشمن در عرصه‌های سیاسی، امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، این کشور را تهدید می‌کند. ما باید نسبت به همه عرصه‌ها شناخت اجمالی داشته باشیم اما شناخت در عرصه فرهنگی باید دقیق باشد تا بتوانیم با هجمه‌های دشمن مقابله کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha