پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضور روحانیون در دفاع مقدس

حوزه/ رئیس سازمان بسیج طلاب وروحانیون قزوین با اشاره به این که نقش روحانیت در دفاع مقدس به خوبی در جامعه تبیین نشده است، گفت: شهدا به ویژه شهدای روحانی، به خاطر تکلیفشان از تمام لذت‌های دنیوی دست کشیدند و از هر آنچه که داشتند، گذشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین،حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی، امروز در جلسه هماهنگی برنامه های حوزه قزوین در هفته دفاع مقدس، با اشاره نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس، گفت: مهم ترين مصاديق نقش آفرينی روحانيت در دفاع از ارزش های انقلاب و کيان کشور در دوران دفاع مقدس، تبيين شرايط سياسی و اجتماعی برای مردم و ايجاد انگيزه در مردم برای حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل بود.

وی افزود: همراهی با رزمندگان اسلام، پشتيبانی های مردمی از جبهه های جنگ، تبليغ و معنويت افزايی در سنگرها و ميادين نبرد، مديريت و فرماندهی برخي گردان ها و تشکیل تيپ و لشکرهای مختلف نیزجزء برخی از فعالیت های روحانیون در دوران جنگ محسوب می شود که بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: شهدا به خاطر تکلیفشان از تمام لذت‌های دنیوی دست کشیدند و از هر آنچه که داشتند، گذشتند؛ با همه سختی‌ها جهاد کردند و قرب اصلی را به دست آوردند و ما نیز زمانی می‌توانیم از دین دفاع کنیم که دین را بشناسیم و در یک کلام شهدای ما دین‌شناسان خوبی بودند و جایگاه خاصی نیز به دست آوردند و خود را فدای دین کردند.

رئیس سازمان بسیج طلاب وروحانیون استان قزوین خاطرنشان کرد: حضور روحانیون در جبهه های نبرد را می توان به سه شکل تقسیم کرد، عده ای برای تبلیغ به جبهه ها اعزام می شدند و آنها سنگرهای خط مقدم را به مسجد و کلاس درس و احکام تبدیل می کردند و برخی از روحانیون و طلاب در قالب بسیج در جبهه ها حضور داشتند و به منظور رزم وارد جبهه ها می شدند و به صورت بسیجی و بدون لباس روحانیت در جبهه ها فعالیت می‌کردند.

حجت الاسلام مصطفایی ادامه داد: شکل سوم حضور روحانیان در مناطق جنگی، تلفیقی از دو صورت قبلی و به گونه رزمی، تبلیغی بود که هم در زمینه نبرد و رزم موفق بودند و هم با حفظ لباس مقدس روحانیت تبلیغ می کردند و آنها در خط مقدم جبهه، همچون دیگر رزمندگان سلاح در دست با دشمن می جنگیدند.

وی با اشاره به اینکه روحانیون به عنوان پرچم داران حرکت های انقلابی، بیشترین نقش را در حضور مردم در صحنه های مبارزه ایفا می کردند، بیان داشت:  دسته سوم معمولاً لباس رزم سپاه یا ارتش یا بسیج را بر تن داشتند و تنها عمامه ای بر سر می گذاشتند و در مواقع مناسبی نیز به وعظ و ارشاد و تبلیغ و اقامه نماز جماعت می پرداختند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha