جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش

حوزه/ مدیرحوزه علمیه استان قزوین، امر به معروف و نهی را از منکر لازمه اقامه واجبات الهی دانست و گفت: قیام عاشورا، مهم ترین رویداد تاریخی پس از ظهور اسلام بود. این قیام، پیامدهای مهمی در برداشت که نتایج ثمربخش آن تا قیامت، به عنوان حماسه ای بزرگ و جاوید، باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در همایش بزرگ طلایه داران تبلیغ، در قزوین به فرارسیدن ماه محرم اشاره کرد و گفت: قیام عاشورا، در حقیقت، مشعل فروزانی نه تنها برای شیعیان و مسلمانان، بلکه همه آزادگان دنیاست .

وی افزود: واقعه عاشورا  و زير بار ظلم و زور نرفتن امام الگويي براي همه آزادگان جهان شد، گرچه اين جنگ به ظاهر به نفع يزيديان پايان پذيرفت، ولي در نگاه عميق و تحليلي دقيق مي توان به اين مطلب دست يافت كه برنده واقعي اين جنگ امام حسين (ع) و يارانش بودند، چراكه قيام و مكتب و مرام حسينی  الگويی براي آزادگان شد و بسياري از انقلابيون و آزاديخواهان مسلمان و غير مسلمان، حضرت را الگوی خود می دانند.

مدیر حوزه علمیه قزوین به هفته اول امر به معروف ونهی از منکر اشاره و اظهار کرد: اگر امر به‌ معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی به‌خوبی اقامه شود، همه واجبات الهی اقامه می‌شود و یکی از درس‌های مهم ما از واقعه عاشورا نیز همین روحیه امام حسین (ع) است که سبب زنده ماندن ارزش‌های اسلامی از ابتدای اسلام تاکنون شده است.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی امام حسین(ع) برای احیای دین اسلام قیام کردند و به صراحت نیز فرمودند که من که برای فتنه، فساد و هوا و هوس از خانه بیرون نشده ام، بلکه من آمده ام که سیره پیغمبر(ص) و امیرالمومنین(ع) و امر به معروف و نهی از منکر که همان مبارزه با حکومت ظالم می باشد را اجرا نمایم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به اینکه امروز تمام تلاش دشمنان برای دور کردن جوانان از خیمه عزای امام حسین(ع) است، گفت: دشمن به خوبی می داند که روحیه استکبارستیزی جوانان ایران اسلامی برگرفته از مکتب سرور و سالار شهیدان است و کسی که در این مکتب پرورش یافته، با توسل به این روحیه میدان دار مبارزه با استکبار است.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین در پایان گفت: مبلغین و روحانیون در این ایام خود را برای ابلاغ رسالت‌های الهی آماده و تجهیز کرده و با دست پر به استقبال دهه نخست ماه محرم بروند و نهایت تلاش خود را در جذب جوانان در مجلس عزاداری امام حسین(ع) داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha