پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عزاداری

حوزه/ در مداحی، شعر خوانی و مرثیه سرایی از سرودن هرگونه شعری که موجب وهن در دین و مذهب می شود و گاهی شرک به حساب آید، باید اجتناب کرد، زیرا اهل بیت(ع) به طور قطع این گونه عزاداری ها را از ما نمی خواهند و نمی پسندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین،حجت الاسلام موسی صفی خانی، عصر امروز در جمع روحانیون طرح هجرت حوزه علمیه قزوین که در سالن اجتماعات مسجد النبی قزوین برگزارشد بر ضرورت تبیین قیام سید الشهدا (ع) برای مردم به خصوص نسل جوان تاکید کرد و گفت: مسئله تبلیغ در ماه محرم بسیار حائز اهمیت است و باید برای اعزام مبلغین در این ماه برنامه‌ریزی دقیق داشت تا بیشترین بهره را از این ماه عزیز ببریم.

وی به جایگاه و اهمیت تبلیغ اشاره و تأکید کرد: مسئله تبلیغ در دنیای اسلام بسیار حائز اهمیت است و تبلیغ چهره به چهره دارای اثرگذاری بیشتری است و باید در مسئله تبلیغ از منابع و کتب موثق و مورد تائید استفاده و برای مخاطب به‌صورت ساده و شیوا بیان کرد.

این فعال فرهنگی ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی نیازمند صبر و حوصله است و باید برای اثرگذاری آن‌هم در مخاطب صبر و حوصله داشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین با بیان اینکه روحانیت باید همه همت و تلاش خود را در جهت حفظ جایگاه و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی بکار گیرد؛ اظهار کرد: دشمنان همواره به دنبال تضعیف جایگاه روحانیت و ایجاد شکاف بین این قشر با مردم هستند که باید با آگاهی بخشی و روشنگری در مقابل اهداف شوم آنان ایستادگی کرد.

حجت الاسلام صفی خانی، به مرثیه سرایی مداحان در مجالس و حسینیه ها اشاره کرد و بیان داشت: مداحان و شاعران با صوت و شعرهای حماسی خود فرصتی برای ابراز ارادت به امام حسین (ع) پیدا می کنند، ولی باید توجه کرد شعرها و سروده های این افراد در خط و آرمان های قیام عاشورا باشد و بتواند مردم را به سمت و سوی دین و اهل بیت (ع) دعوت و جذب کند.

وی اظهار کرد: در مداحی، شعر خوانی و مرثیه سرایی از سرودن هرگونه شعری که موجب وهن در دین و مذهب می شود و گاهی شرک به حساب آید، باید اجتناب کرد، زیرا اهل بیت(ع) به طور قطع این گونه عزاداری ها را از ما نمی خواهند و نمی پسندند.

حجت الاسلام صفی خانی تصریح کرد: قیام عاشورا علاوه بر جنبه دینی، یک جریان سیاسی مهم در مقابل کسانی بود که به نام اسلام حکومت و علیه دین تلاش می کردند و نهضت عاشورا به عنوان راهبردی اساسی و حرکتی انقلابی و دینی که هدف آن زنده کردن اسلام واقعی و دین خدا بود در منبرهای سخنرانان و واعظان باید برای مردم تشریح شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha