جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
استاد علی اکبر رشاد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه تهران، شهید حججی را سند حقانیت آرمان های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی دانست و گفت: محسن حججی از نسلی بود که نظام اسلامی دوره مقاومت و گسترش انقلاب در برون مرزها را سپری می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، استاد علی اکبر رشاد، عصر امروز پنج شنبه ۳۰شهریور، در یادواره ادبی «چله کوچ چلچله» ویژه گرامیداشت اربعین سردار بی سر شهید محسن حججی و آیین استقبال از هلال محرم که در محل سالن اجتماعات شهدای هفتم تیر(سرچشمه) تهران برگزار شد، با اشاره به تقارن اربعین این شهید با هلال خونین ماه محرم،‌ اظهار داشت: این تقارن شاید یادآور همان پیوند معنوی باشد که بین این شهید و حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) برقرار است.

وی ادامه داد: شهید حججی جوان گمنامی بود و کسی او را نمی شناخت. یک پاسدار جوان که در شهر خود هم گمنام بود و آن طور که یکی از اطرافیان او نقل می کند، این شهید بزرگوار در حسینیه های اطراف نجف آباد به عزادان حسینی خدمت می کرد و حضور فعالی در اردوهای جهادی داشت و خود اصرار داشت خدمات و فعالیت هایش در گمنامی بماند و معتقد بود در راه سیدالشهداء(ع) و دفاع از حرم اهل بیت(علیهم السلام) باید سر داد.

رئیس شورای حوزه علمیه تهران با اشاره به توجه مردم به مقام شهید حججی، اظهار کرد: این جوان یک حقیقت و باطنی داشت که مورد عنایت خداوند متعال بود. در واقع هر چه عمل مخلص و بی ریا باشد اجر آن بالاتر بوده و مورد عنایت خداوند قرار می گیرد و هر کس مورد توجه خداوند متعال واقع شود، مورد توجه مردم هم قرار می گیرد. شهید حججی این اخلاص و پاکی را داشت که این گونه مورد توجه مردم و جهانیان قرار گرفت.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: مقام معظم رهبری در تجلیل از مقام شهید حججی فرمودند؛ این جوان نماد رویش هایی است که در نسل سوم و چهارم انقلاب اتفاق می افتد.

استاد رشاد ادامه داد: شهید حججی دوران مبارزات انقلاب را درک نکرده بود، یعنی از نسل اول انقلاب و هم دوش مبارزان و مجاهدان علیه رژیم پهلوی نبود، از نسل دوم انقلاب هم نبود که در دوران دفاع مقدس حضور داشته باشد، بلکه او از نسلی بود که نظام اسلامی دوره مقاومت و گسترش انقلاب در برون مرزها را سپری می کند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: وقتی به حالات و هیبت او موقع اسارت دقت می کنید، می بینید هیچ نگرانی در چهره او دیده نمی شود و آن طور که روایت شده شهید حججی را قبل از شهادت بسیار شکنجه کرده اند و سپس سر مطهرش را از بدن جدا کردند.

وی با اشاره به پیام شهادت محسن حججی، گفت: شهادت او پیام بزرگی را به نسل های اول و دوم انقلاب می دهد که خیال نکنید انقلاب اسلامی صاحب ندارد، بلکه امثال شهید حججی به عنوان محافظان و صاحبان انقلاب اسلامی در این سرزمین حضور دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان تصریح کرد: شهادت محسن حججی سند حقانیت آرمان های امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی و مقاومت است.

گفتنی است، یادواره ادبی «چله کوچ چلچله» ویژه گرامیداشت اربعین سردار بی سر شهید محسن حججی و آیین استقبال از هلال محرم، به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مدیریت حوزه‌ علمیه استان تهران و مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۲

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha