چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام والمسلمین دارستانی

حوزه/ ماندگار شدن نام افرادی مانند شیخ عباس قمی تکریم و احترام پدر و مادر بود، بنابراین منشاء بسیاری از گرفتاری های انسان کم اهمیتی به پدر و مادر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد دارستانی در سومین شب از ماه محرم در جمع عزاداران حسینی در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه نخستین چیزی که باعث کوتاهی عمر می شود محبت نکردن به پدر و مادر است، اظهار کرد: خدای متعال در آیه ۲۱۵ سوره بقره امر کرده که از دارایی و مالتان انفاق کنید و برای آن هفت دسته نام برده شده که نخستین آن دستگیری از پدر و مادر است.

وی ادامه داد: انفاق کردن ممکن است دیدار پدر و مادر و یا احوال پرسی و بوسیدن دستشان باشد و لذتی که پدر و مادر از این انفاق می برند بالاترین ثواب را نزد خدای متعال دارد.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با بیان اینکه ماندگار شدن نام افرادی مانند شیخ عباس قمی تکریم و احترام پدر و مادر بود، ابراز کرد: این تکریم موجب شد کتاب او امروز همه جا در کنار قرآن قرار گیرد و اینچنین مورد استفاده قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد دارستانی تصریح کرد: به اندازه ای که مادرتان را دوست دارید می توانید حضرت زهرا(سلام الله علیها) را دوست بدارید و به اندازه ای که پدرتان را دوست داشته باشید به همان اندازه امیرالمومنین(علیه السلام) را دوست خواهید داشت و اینچنین می توانید رضایت اهل بیت(علیهم السلام) را کسب کنید.

وی با بیان اینکه منشاء بسیاری از گرفتاری های انسان کم اهمیتی به پدر و مادر است، اظهار کرد: حتی اگر کسی پدر و مادرش را از دست داده باشد باید برای آنها خیرات دهد و این موضوعی است که امروز در جامعه بسیار کم رنگ شده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به وضعیت سالمندان در آسایشگاه ها به ویژه زنانی که شوهر از دست داده اند خاطرنشان کرد: باید قانونی در کشور تصویب شود که مرد بتواند خانه اش را پس از مرگ به همسرش واگذار کند، چرا که بارها دیدیم پس از فوت مرد ورثه سهمشان را می گیرند و زن در به در می شود. باید قانونی باشد تا لااقل پس از فوت مرد سقفی بالای سر زن باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha