پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 تاسوعا و عاشورای حسینی

حجت الاسلام حسین آبادی با اشاره به تقارن محرم با هفته دفاع مقدس گفت: مسجد مقدس جمکران به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان در دهه اول محرم اقامه عزا کرده و روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به شکل ویژه میزبان هیئات و دسته جات عزاداری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی با اعلام ویژه برنامه های این مسجد برای ایام محرم حسینی گفت: مسجد مقدس جمکران از آغاز ایام محرم الحرام، ماه حزن و اندوه اهل بیت علیهم السلام با ویژه برنامه ها و مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان میزبان عزاداران حسینی بوده است.

وی افزود: مراسم قرائت زیارت عاشورا از روز اول ماه محرم آغاز شده و تا روز دهم محرم ادامه می یابد.

حجت الاسلام حسین آبادی با بیان این که در طول دهه اول محرم مراسم عزاداری هر شب از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه با محفل قرآنی و بیان احکام آغاز می‌شود، گفت: برنامه دعای کمیل سه شنبه شب این هفته مسجد مقدس جمکران، طبق برنامه ریزی های انجام شده برای دهه اول محرم، با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد دارستانی شروع می شود و پس از سخنرانی، حاج عباس حیدرزاده ضمن قرائت دعای توسل به مدیحه سرایی می پردازد و در پایان مراسم از عزاداران حسینی پذیرایی می شود.

وی افزود: آیین قرائت دعای کمیل در شب های جمعه، این هفته نیز در مسجد مقدس جمکران برپا می شود. با توجه به این که سخنران دهه اول محرم مسجد، حجت الاسلام دارستانی هستند سخنرانی پیش از دعای کمیل این هفته نیز به عهده ایشان است و عزاداران حسینی دعای کمیل این هفته را با نوای حاج عباس حیدرزاده قرائت می کنند.

مدیر مسجد مقام و شبستان های مسجد مقدس جمکران بیان کرد: دعای ندبه این هفته مسجد مقدس جمکران را حاج حسین فروغی قرائت می کند و سخنران مراسم دعای ندبه، حجت الاسلام میردامادیان هستند.

حجت الاسلام حسین آبادی درباره برنامه های ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی تاکید کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورا مسجد مقدس جمکران میزبان بیش از ۲۰ هیئت عزاداری است که برای عرض تعزیت به محضر امام عصر علیه السلام به مسجد مقدس جمکران مشرف می شوند. در این روز پس از اقامه نماز ظهر و عصر مقتل خوانی توسط حجت الاسلام والمسلمین دارستانی خواهیم داشت.

وی گفت: علاوه بر این برنامه ها، نمایشگاه «عهد عاشوایی» از نخستین روز محرم الحرام در جمکران برپا شده که بازدیدکنندگان از آن متعهد می شوند یک یا چند کار را برای تعجیل در ظهور حضرت مهدی علیه السلام انجام دهند. در حاشیه نمایشگاه «عهد عاشورایی» نمایشگاه دیگری به مناسبت هفته دفاع مقدس تحت عنوان «روایت سرخ» برپا شده که شامل عکس ها و وصیت نامه های شهدا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha