پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام کشوری

حوزه/ حجت الاسلام کشوری، نظام آموزش و پروش ما باید متحول شود تا هم شخصیت معلمان ارتقاء یابد و هم آموزش ها به صورت مطلوب ارائه شوند و اکنون نیز همه باید مطالعات حوزه خانواده را جدی بگیریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام علی کشوری، شامگاه شنبه در مجمع فرهنگی شهید مفتح اصفهان با انتقاد از نظام بهداشت و درمان کشور، آن را ناکارآمد خواند و گفت: اگر نظام بهداشت و درمان کشورمان کارآمد بود نباید شاهد این همه بیماری صعب العلاج و مرگ و میر باشیم.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با بیان اینکه در حال حاضر مساله مدیریت تغذیه در کشورمان متولی ندارد و به همین دلیل شاهد افزایش مصرف فست فودها هستیم و غذاها به جای اینکه در خانه ها درست شوند، بیشتر از بیرون خانه تهیه می شود و معلوم هم نیست این غذاها با چه کیفیتی نیز عرضه می شوند، افزود: در حال حاضر 47 درصد مرگ و میرها در جامعه ناشی از بیماری های قلبی و عروقی بوده که نتیجه افزایش مصرف فست فودها و غذاهای آماده است.

حجت الاسلام کشوری تصریح کرد: سلامت جامعه در گرو تغییر سبک زندگی است و سبک زندگی هم در خانواده شکل می گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش ما با آرمان ها و اهداف نظام اسلامی فاصله دارد و شان معلمان را رعایت نکرده است، افزود: امروز معلمان ما در رنج به سر می برند و نظام آموزشی ما حتی نمی تواند شخصیت آنها را به شخصیت برتر جامعه تبدیل کند چرا که جامعه ای خوشبخت و سعاتمند است که معلم آن شخصیت برتر باشد.

حجت الاسلام کشوری گفت: نظام آموزش و پروش ما باید متحول شود تا هم شخصیت معلمان ارتقاء یابد و هم آموزش ها به صورت مطلوب ارائه شوند و اکنون نیز همه  باید مطالعات حوزه خانواده را جدی بگیریم.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت  در ادامه با بیان اینکه بر اساس گزارش های اعلام شده، مساحت بسیار زیادی از کشورمان وقف است، از وقف به عنوان یک ظرفیت بزرگ برای حل مشکلات مردم بیان کرد و افزود: با بازخوانی وقف و جهت دادن به این سنت حسنه می شود مشکل مسکن مردم کشور را در 10 سال آینده حل کرد.

وی با بیان اینکه امروز جامعه ایرانی انقلابی پر از بیم و امید، سرشار از چالش و مملو از نقاط قوت است گفت: نقاط ضعف امروز جامعه ایرانی کم نیستند و عاقلانه این است که نقاط ضعف را بپذیریم و سپس برای حل آن برنامه ریزی کنیم.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با بیان اینکه ایران به عنوان کشور امنی در خطرناک ترین منطقه دنیا قرار دارد، گفت: بهره گیری از نظریه اسلامی بسیج در حوزه امنیت سبب شده است تا کشورمان در حوزه امنیت پیشرفت کند.

حجت الاسلام کشوری با تاکید بر اینکه هیئت های مذهبی باید محل بررسی مشکلات مردم باشند، افزود: هیئتی که موضوعات سخنرانی آن با زندگی مردم ارتباطی نداشته باشد و یا کمتر ارتباط داشته باشد، آن هیات حق عزاداری امام حسین (ع) را ادا نکرده است.

وی با بیان اینکه مسابقه نصب بنرها در ماه محرم در جریان است و بیشتر هیات ها و مساجد با نصب بنر به جای اینکه موضوع سخنرانی را مطرح و برجسته کنند، نام سخنران و مداح خود را مطرح و بجسته کرده اند، ما باید موضوع محور باشیم، درحالی که شخصیت محور شده ایم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha