پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلسه هم اندیشی آموزش و ارتقا فرهنگ سلامت در حوزه علمیه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سازمان هلال احمر استان همدان گفت: بهداشت مقوله ای است که شامل تمامی امراض جسمی و روحی می شود، ما طلاب و روحانیان باید در راستای ارتقای سطح کیفی بهداشت جامعه کوشا باشیم.

به گزارش خرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام محسن ثابتی نماینده ولی فقیه در سازمان هلال احمر استان همدان، ظهر امروز در جلسه هم اندیشی آموزش و ارتقا فرهنگ سلامت در حوزه های علمیه، گفت: آیت الله بهجت می فرماید جسم انسان چه بخواهیم و چه نخواهیم دچار مریضی های طبیعی می شود ولی خدا نکند که روح انسان دچار مریضی های روحی شود.

وی تصریح کرد: بهداشت مقوله ای است که شامل تمامی امراض جسمی و روحی می شود، ما طلاب و روحانیان باید در راستای ارتقای سطح کیفی بهداشت جامعه کوشا باشیم، امروزه پیشگیری مهم تر از درمان است و این مساله باید در جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام ثابتی با اشاره ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه، خاطرنشان ساخت: رهبر معظم انقلاب بار ها در سخنرانی های خود تاکید بر ترویج سبک زندگی اسلامی در کشور را داشته اند.

وی در ادامه افزود: جامعه سالم مکانی است که دارای بهداشت اجتماعی و روانی سالمی باشد، سبک زندگی اسلامی می تواند جامعه را به مرحله برساند که کمترین امراض جسمی و روحی در آن یافت شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان هلال احمر استان همدان، اظهار داشت: با توجه به زندگی اهل بیت(ع) متوجه می شویم که آن ها با رعایت سبک زندگی اسلامی تمامی مسایل را رعایت می کردند، ما باید آداب زندگی کردن را از اهل بیت(ع) فرا بگیریم.

حجت الاسلام ثابتی در ادامه ابراز داشت: متاسفانه ما از سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته ایم و این مساله یا به واسطه غفلت از تعالیم دینی است و یا نشأت گرفته از ارتباط با غرب حاصل شده است.

وی در پایان تاکید کرد: روحانیان و مبلغان باید مروجان سبک زندگی اسلامی در جامعه باشند، تبیین بهداشت در جامعه همانند بیان مسایل فقهی بر مبلغان واجب است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha