دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شورای عالی سلامت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه

حوزه/ جلسه شورای سلامت مرکز خدمات با حضور رئیس و جمعی از مسئولان این مرکز و برخی از پزشکان متخصص استان قم با موضوع شناسنامه سلامت داوطلبین ورودی و نحوه ارزیابی سلامت این افراد همچنین آیتم‌های غربالگری و تشخیص زود هنگام بیماری‌ها در اساتید حوزه‌های علمیه، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین ربانی در این جلسه در سخنانی خدمت به سربازان حضرت ولی عصر(عج) را در راستای رسالت پزشکان عزیز عنوان کرد و گفت: رسالت شما کمک به سلامت جامعه است و کمک شما به فرهنگ‌سازی سلامت در جامعه طلاب و روحانیون نیز در راستای این رسالت می باشد که اجر معنوی فراوانی نیز دارد.
رئیس مرکز خدمات بیان کرد: بهره مندی از نظرات پزشکان متخصص در بخش سلامت مرکز خدمات موجب می‌شود که به‌صورت کاملاً تخصصی به امور بهداشت و سلامت طلاب رسیدگی شود و امیدوارم که در مجموعه‌های مختلف نیز به‌صورت تخصصی به امور پرداخته شود.
وی با بیان اینکه اگر این طرح با جدیت پیگیری و به نتیجه برسد می‌تواند الگویی برای دیگر سازمان‌ها باشد گفت: سازمان‌های دیگر نیز می‌توانند این طرح را برای جامعه تحت پوشش خود پیگیری کنند چراکه با انجام کارها به‌صورت تخصصی می‌توان گام‌های بلندتری برای انجام اموری برداشت که ممکن است دیر به نتیجه برسند و شما می‌توانید بنیان‌گذار این روش در تاریخ پزشکی کشور شوید.
همچنین حجت الاسلام حسام افروز معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات با اشاره به برگزاری همایش فرزندان حوزه در عرصه سلامت در سال گذشته گفت: این همایش که با محوریت فرزندان و خانواده طلاب در قم تشکیل شد برکات بسیاری به همراه داشت که یکی از مهم‌ترین دستاوردهای آن برگزاری کمیسیون‌های تخصصی در سطح استان‌ها است.
وی تصریح کرد: جلسه پیشین شورای سلامت مرکز خدمات سال گذشته تشکیل و طی آن مقرر شد که جلسات به‌صورت تخصصی‌تر برگزار شود تا به نتایج ملموس‌تری برسیم.
معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات با بیان اینکه جلسه امروز به‌صورت تخصصی در دو موضوع بیماری‌های خونی و عفونی تشکیل شده است . در ادامه وی به بحث غربالگری اساتید حوزه‌های علمیه اشاره کرد و افزود: شاید با یک غربالگری اولیه قبل از اینکه فرصت را از دست بدهیم از بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری و نسبت به درمان آنها اقدام شود.
در ادامه جلسه دکتر یاسی رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت مرکز خدمات ضمن قدردانی از حضور پزشکان متخصص در شورای سلامت مرکز خدمات گفت: حضور شما در این جلسه بسیار مؤثر و ارزشمند است و مطمئناً شما در ثواب تحقق رسالت طلاب شریک خواهید بود.
وی با بیان اینکه در اظهارنظرهای کارشناسی توجه به دوره عمر طلبگی بسیار مهم است عنوان کرد: در طول عمر طلبگی دوره تحصیل و بعد دوره نقش‌آفرینی را داریم که شامل تدریس، تبلیغ، تحقیق و همچنین مناصب و مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگی می‌شود.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت مرکز خدمات افزود: توجه توأمان به این دو دوره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اگر مواردی از نظر سلامت جسمی و روانی باشد که متعارض با این دو دوره هستند باید به صورت جدی به آن توجه کرد.
در ادامه جلسه دکتر یوسفی فرد مدیرکل بهداشت و سلامت مرکز خدمات با اشاره به طرح تشکیل پرونده سلامت ویژه طلاب و خانواده‌ها گفت: برای انجام مناسب این موضوع، از شناسنامه سلامت معتبر استفاده شده و به فراخور طلاب ورودی بومی‌سازی شده است.
وی بیان کرد: این شناسنامه تقدیم اعضای شورای سلامت شده است تا نظرات کارشناسی خود را نسبت به آن مطرح کرده و موجب رفع ایرادات احتمالی شوند.
مدیرکل بهداشت و سلامت گفت: از آنجا که طلاب عزیز با توجه به جایگاه ویژه شان در جامعه و نوع ف تشان به طور مستمر با مراکز آموزشی - خدماتی خود در ارتباط هستند، لازم است تا طرح سنجش سلامت در طلاب ورودی صورت بگیرد.
دکتر یوسفی فرد گفت: طرح سنجش سلامت طلاب ورودی به حوزه‌های علمیه از سال 92 آغاز شده و شامل ارزیابی وضعیت سلامت جسم و روان می باشد.
شایان ذکر است، به منظور بهره مندی از خرد جمعی صاحبنظران و مدیران عرصه سلامت و سیاستگذاری کلان و تبیین راهبردها و برنامه های عملیاتی حوزه سلامت، شواری سلامت در مرکز خدمات تشکیل شده است.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha