پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از فعالیت یک هزار و ۶۸ هیئت مذهبی و ۹۶۹ مسجد در این استان هم‌زمان با ماه محرم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، پیش از ظهر امروز در بازدید از هیئات مذهبی استان، با ابراز رضایت از برگزاری برنامه‌های مناسب و کیفی عزاداری ماه محرم در استان اظهار داشت: یک هزار و 68 هیئت مذهبی و 969 مسجد در این استان هم‌زمان با ماه محرم فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۴۰۰ روحانی مبلغ و ۸۰۰ مداح اهل‌بیت (ع) نیز در هیئات مذهبی استان مشغول فعالیت هستند، افزود: تمام تمهیدات برای برگزاری پرشور و شعور مراسم این ایام اندیشیده شده است.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: در ماه محرم امسال بیش از ۹۰۰ روحانی مبلغ و مبلغه از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به مساجد شهری و روستایی استان اعزام شدند و افزون بر این نیز، 500 روحانی مستقر و امام جماعت دیگر هم در برنامه‌های این ایام مشارکت می‌کنند.

وی گفت: هیئات مذهبی از قدیمی‌ترین نهادهای مردمی و اجتماعی بوده که حول محور حب اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و تعظیم شعائر دینی به‌ویژه بزرگداشت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: یکی از کارکردهای بسیار مؤثر هیئت‌های مذهبی، الگوسازی، مبتنی بر دین‌باوری و رعایت هنجارها، ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی است.

وی افزود: افراد با حضور در دسته‌جات، تکایا و حسینیه‌ها و استماع احادیث و درس‌های اخلاقی و بهره‌مندی از آیات الهی، سیره‌ علمی و عملی ائمه معصومین(ع) و اشعار مداحان در مدح و ثنای اهل‌بیت(ع) به‌صورت علمی و کاربردی، گام در مسیر فرهنگی می‌نهند که مبنای آن رعایت معنویات، اخلاقیات، اصول و مبانی اسلام ناب محمدی (ص) است.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار داشت: اصلی‌ترین رسالت هیئات مذهبی اقامه عزاداری و سوگواری و ذکر مصیبت در شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و احیای فرهنگ پرشور و شعور و بالنده‌ی عاشورا و تعظیم شعائر مذهبی و دینی است، اما آنچه کمتر مورد توجه قرار گرفته، نقش اجتماعی این هیئات در جامعه و کارکرد آن‌ها در برقراری تعاملات در سطوح مختلف مردمی است.

وی تأکید کرد: آنچه که در برگزاری مراسم سوگواری عاشورایی اهمیت دارد توجه ویژه به محتوای نهضت امام حسین (ع) است، بنابراین مبلغ محور بودن، حضور سخنران آگاه، پرهیز ذاکران از انحرافات در مداحی، پرداختن به مسائل حقیقی عاشورا و مورد توجه قرار دادن مشکلات اجتماعی در کمک به پرمحتوا شدن عزاداری‌ها می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هیئت‌های عاشورایی باید به جای رقابت کردن با همدیگر به هدف اصلی و عمیق عزاداری‌ها توجه داشته باشند و با نهایت اخلاص دست به عمل بزنند تا بتوانند در اجرایی شدن هر چه بهتر برنامه‌ها نقش ایفا کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha