جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان شمالی_حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی

حوزه/رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان این که ایام محرم و صفر بهترین فرصت تبلیغ اسلام ناب محمدی است، گفت: پاسخگویی به شبهات اعتقادی و دینی مردم در ایام محرم مهم‌ترین رسالت مبلغان و روحانیون است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون استان، اظهار داشت: پاسخ صریح و مناسب به شبهات اعتقادی و دینی از وظایف خطیر طلاب و روحانیون است.

وی با بیان این که روحانیت پیش‌گام هدایت فکری و معنوی جامعه اسلامی است، افزود: باید برنامه‌های عزاداری ماه محرم بیش از آن که مداح محور باشند روحانی محور بوده تا مردم از سخنرانی روحانیان آگاه بهره بیشتری ببرند.

امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر این که طلاب و روحانیون مبلغ در منبرها باید ارزش‌ها را گفته و کمتر از زشتی‌های جامعه سخن بگویند و مردم را امیدوار کنند، گفت: روحانیان باید تلاش کنند تا در مراسم عزاداری ماه محرم، شور حسینی با شعور حسینی و اسلامی توأم شود.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی، تصریح کرد: روحانیان  باید در محافل و مجالس عزاداری در زمینهٔ اهداف و دلایل قیام امام حسین(ع) روشن گری کرده و مردم و عزاداران را با فلسفه قیام عاشورا بیشتر آشنا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار داشت: باید برنامه‌های عزاداری ماه محرم بیش از آنکه مداح محور باشند روحانی محور بوده تا مردم از سخنرانی روحانیان آگاه بهره بیشتری ببرند.

وی با اشاره به هم‌زمانی دهه نخست ماه محرم با هفته گرامیداشت دفاع مقدس، گفت: سوژه‌های دفاع مقدس را با کربلا عجین کرده و از آن‌ها در منابر و مجالس حسینی استفاده کنیم.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: قیام حسینی و قیام امام خمینی(ره) دو رویداد بزرگ و سرنوشت‌ساز هستند که دومی ریشه در قیام نخست دارد و به همین دلیل باید از دست آوردهای مشترک آن دو رخداد تاریخی درس زندگی بیاموزیم.

وی افزود: تأسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به قیام امام حسین(ع) است که دشمنان را در تحلیل حادثه عاشورا و ماندگاری آن و نیز در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن، دچار سردرگمی و تحلیل غلط کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار داشت: همه این آوازه و عظمت و شکوه ریشه در باور دینی مردم و در روحیه عاشورایی آنان دارد، خون حسین و حسینیان در رگ و پیوند این مردم با ایمان تزریق‌شده و با تمام وجود آنان عجین شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha