شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عاشورا

حوزه/ استاد حوزه علمیه مشهد با بیان این که مسئله عاشورا مسئله‌ای است که ابعاد گوناگون دارد و تنها دارای بعد اشک و آه نیست، افزود: نباید عاشورا را تنها در اشک و ماتم خلاصه کرد، بلکه باید شور و شعور و بصیرت حسینی داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی زمانی، صبح امروز در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه امام خمینی (ره) اظهار داشت: طلبه باید در نظام  طلبگی دو بال داشته باشد تا بتوانند موفق باشد.

وی افزود: طلبه‌ای که علم نداشته باشد نمی‌تواند نقشی در جامعه ایفا کنند مخصوصاً در جامعه‌ی امروز که پر از سؤالات و مسائل جدید است.

حجت‌الاسلام زمانی با بیان اینکه اعتبار یک طلبه به علم اوست و این بال نخست یک طلبه است، گفت: طلبه باید به لحاظ سواد و دانش در حد قابل قبولی باشد، ازاین‌رو باید طلبه امروز دارای معلومات فراوانی باشد تا بتواند به سؤالات مردم پاسخ بدهیم.

وی با اشاره به اینکه بال دوم یک طلبه اخلاق است، اظهار داشت: اگر طلبه‌ای اخلاق نداشته باشد مردم با دیدن او از دین‌گریزان می‌شوند، طلبه باید هم اخلاق و هم علم داشته باشد.

راز ماندگاری عاشورا بصیرت افزایی آن است

استاد حوزه علمیه مشهد با بیان این که مسئله عاشورا مسئله‌ای است که ابعاد گوناگون دارد و تنها دارای بعد اشک و آه نیست، افزود: نباید عاشورا را تنها در اشک و ماتم خلاصه کرد، بلکه باید  شور و شعور و بصیرت حسینی داشت.

وی با اشاره به این که راز ماندگاری عاشورا دارای یک دوره بصیرت افزایی عالی است، ادامه داد: در بستر عاشورا، شهدای بسیار بزرگی تربیت یافتند و همه آنان بصیرتشان را از کربلای حسینی گرفتند.

حجت‌الاسلام زمانی با تأکید بر اینکه حادثه کربلا نباید تحریف شود و باید زنده نگه‌داشته شود، اظهار داشت: دشمنان همواره درصدد هستند تا عاشورا تحریف شود و از بین برود، حتی بر قبر مطهر امام حسین (ع) آب جاری کردند تا از بین برود. در حال حاضر هم‌ اتاق‌های فکر دشمنان اسلام و تشیع به دنبال این هستند که عاشورا را از میان بردارد،

وی در پایان تصریح کرد: دشمنان چون تأثیر شگرف کربلا و عاشورا را دیده‌اند استکبار جهانی به این نتیجه رسیده است که برای از میان برداشتن و تسلیم کردن ایران و شیعه باید اول کربلا را از بین ببرد و حضور میلیونی شیعیان و دوستداران امام حسین (ع)  در اربعین این حقیقت را بیش‌ازپیش روشن می‌کند، بنابراین وقتی  شور و شعور در کنار هم باشد هدف متعالی اسلام تحقق پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha