جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام دهشت

حوزه/ عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان تاکید کرد: رسالت زینبی یعنی تبیین خون، جایگاه و مسیر حرکت شهید در جامعه کمرنگ شده است که باید نسبت به انجام این وظیفه همت بیشتری داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام  مرتضی دهشت در مراسم وداع با پیکر یکی از شهدای دوران دفاع مقدس که در مدرسه علمیه سیادت مشهد برگزار شد در مورد آیه «وَ مَنْ كَانَ فِي هَذِهِ أَعْمَى فَهُوَ فِي الْآخِرَةِ أَعْمَى وَأَضَلُّ سَبِيلًا» (اسرا/72)، عنوان کرد: کلمه اعمی در این آیه به معنای نداشتن چشم سر نیست بلکه منظور از کار افتادن چشم قلب و بی بصیرتی است.

وی افزود: مطابق روایتی از امام صادق (ع) هر انسان چهار چشم دارد که دوتای آن در سر و دوتای دیگر در قلب هستند؛ چشم های سر امور دنیایی را می بینند و چشم های قلب امور آخرتی و غیب را و اگر خداوند اراده خیر بر بنده ای داشته باشد، دو چشم قلب را بر ولایت اهل بیت (ع) باز می کند.

 عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان با اشاره به آیه «وَ مَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ»(مائده/56)، در تبیین بصیرت به عنوان یکی از شاخصه های اصلی شهدا گفت: بصیرت یکی از مهم ترین و اساسی ترین ارکان دین است که انسان را به نقطه اوج و کمال می رساند و مسیر را روشن می کند و انسان را در گروه حزب الله قرار می دهد.

حجت الاسلام  دهشت تصریح کرد: شهیدان در اوج قله بصیرت قرار دارند و خداوند چشم قلب آن ها را باز کرده است. 

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به رشادت ها و مجاهدت های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس، ابراز کرد: امروز دفاع از حریم دین و مکتب، ادامه دادن راه و مسیری است که شهدا و ایثارگران آن را پیموده اند.

وی ضمن تبیین جایگاه عظیم شهید نزد خداوند، در پاسخ به این سوال که «شهدا چگونه به این درجه و مقام رسیدند؟»، گفت: شهدا از میان مردم بودند و از دامن همین جامعه بلند شدند اما برخی شاخصه ها در وجود ایشان باعث شد خداوند آن ها را برگزیند.

حجت الاسلام  دهشت با اشاره به آیه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ...» (انفال/24)، اظهار کرد: اگر گوش دل ما باز شود و سخنان شهدا را بشنویم به ما تأکید خواهند کرد که دعوت حق را لبیک بگویید تا زمینه کمال و رستگاری شما فراهم شود.

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان هم چنین در مورد شهدای مدافع حرم عنوان کرد: امروز یاوه سرایانی وجود دارند که مردم را از مجاهدت در راه حق باز می دارند و شاید به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب در تعبیری تأمل برانگیز اجر رشادت های این عزیزان را معادل اجر دو شهید دانسته اند.

وی در ادامه حدیث قدسی «من کان للّه کان الله له» را مورد توجه قرار داد و گفت: شهدا مصداق بارز این حدیث هستند و ما برای ادامه دادن راه آن ها باید این روایت را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.

حجت الاسلام  دهشت خاطرنشان کرد: امروز احساس می شود رسالت زینبی یعنی تبیین خون. جایگاه و مسیر حرکت شهید در جامعه کمرنگ شده است که باید نسبت به انجام این وظیفه همت بیشتری داشته باشیم.

وی در پایان با بیان این که دفاع از خون شهیدان احتیاج به بصیرت دارد، عنوان کرد: اگر ما از مبانی و معارف شهدا شناخت کافی نداشته باشیم و رسالت خود را به درستی انجام ندهیم و جریان سازی نکنیم، فرصت برای یاوه سرایی مخالفان دین و دیانت و دنیاطلبان فراهم می آید تا سخنان گزافی را در مورد شهدا و جایگاه آن ها بر زبان آورند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha