شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اجلاس خبرگان رهبری

حوزه/ مجلس خبرگان رهبری در پایان سومین اجلاس دوره پنجم، در بیانیه ای، بر ضرورت برخورد قوه قضائیه با تخلفات انتخاباتی، اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، پایش مستمّر فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی، مسدود کردن راه های نفوذ دشمن و بصیرت افزایی، پاسخ قاطع به اظهارات گستاخانه رئیس جمهور آمریکا، لغو همه‎پرسي در اقليم كردستان عراق، و حمایت همه جانبه از مسلمانان میانمار تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، مجلس خبرگان رهبری در پایان سومین اجلاس دوره پنجم خود با گراميداشت اعياد ارزشمند گذشته قربان و غدير؛ ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان را به ساحت مقدّس امام زمان(عج)، مقام معظّم رهبری و پیروان دلدادهي حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تسليت گفت و در بیانیه ای ۸ ماده ای، بر ضرورت تبیین اهداف قیام عاشورا، توجه دولت به اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب،  برخورد قوه قضائیه با تخلفات انتخاباتی، اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، پایش مستمّر فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی، مسدود کردن راه های نفوذ دشمن و بصیرت افزایی، پاسخ قاطع به اظهارات گستاخانه رئیس جمهور آمریکا، لغو همه‎پرسي در اقليم كردستان عراق، و  حمایت همه جانبه از مسلمانان میانمار تاکید کرد.

متن بیانیه‎ پایانی سومین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری«دوره پنجم» بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

مجلس خبرگان رهبری در پایان سومین اجلاس خود با گراميداشت اعياد ارزشمند گذشتهي قربان و غدير؛ ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان را به ساحت مقدّس امام زمان «اروحنا فداه»، مقام معظّم رهبری«مدّظلّه العالی» و پیروان دلدادهي حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تسليت ميگويد و با اتّکاء به لطف لایزال الهی، خط مستقیم امامت و ولایت و پشتوانهي مردمسالاری دینی، نکات زیر را مورد تأکید قرار میدهد:

    ۱- «عاشورا»، نماد مبارزه با ظلم و استکبار و «سیّدالشهداء(ع)»، الگوی برجستهي انسانیّت در همهي عرصههاست. در این الگو، مبنا، بازگشت به ارزشهای اصیل اسلامی است. حضرت امام«قدّس الله نفسه الزّکیه» نیز بر اين اساس و با پشتیبانی مردم، قیام خود را آغاز کرد و اصلِ «ولایتِ فقیه» در دوران غیبت را از مهجوریت رهانید، انقلاب را به پیروزی رساند و جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس مبدّل ساخت و حضرت آیتالله خامنهای«دام ظلّه العالي» خلف صالح امام نيز با اقتداي به سيّدالشهداء(ع) در دنیای پرتلاطم و منطقهي پرآشوب کنونی، کشتی نظام اسلامی را هدایت و بر ساحل امنيّت و آرامش، رساند.

خبرگان ملّت با تأکید بر زنده نگهداشتن شعائر حسینی، از مبلّغان، مدّاحان و گردانندگان محترم هیئآت مذهبی میخواهد، مجالس عزاداری امام حسین(ع) را بيش از پيش در جهت اهداف قيام و امر به معروف و نهي از منكر قرار دهند و از امور خرافي و موجب وهن اسلام و خلاف شأن، پرهيز نمايند تا ان شاءالله شاهد ارتقای معنویت و شور و شعور حسینی در جامعهي اسلامیمان باشیم.

    ۲- ایران اسلامی در ماههایی که گذشت شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بود. مجلس خبرگان رهبری، از حضور پرشور مردمِ بصیرِ کشورمان در این دو انتخابات، قدردانی کرده، خداوند منّان را به خاطر وجود ملتی فهیم و نظامی سرافزار، شاكر است و با تأكيد بر لزوم شايسته سالاري در تمام سطوح مديريتي و ضرورت حفظ و صيانت از نيروهاي انقلابي بر بازخواني و بازتدوين سازوكارهاي انتخاباتي براساس سياستهاي كلّي انتخابات كه اخيراً از سوي مقام معظم رهبري ابلاغ گرديده تأكيد مينمايد و از قوّه محترم قضاييه ميخواهد به تخلّفات انتخاباتي با قاطعيت رسيدگي كند و از همه قوا و نهادها؛ خصوصاً دولت محترم میخواهد اجرای رهنمودهای ولایت در همه عرصهها به ویژه عرصه فرهنگی و اقتصادی را سرلوحه کار خویش قرار داده و مصوّبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مورد حجاب و عفاف را اجرايي نمايد و تلاش هماهنگ و جدّی خود را برای حلّ معضلات اقتصادی به ویژه مهار تورّم و ایجاد زمینههای توليد و اشتغالِ پایدار به کار گیرد، همچنين با اتّکاء به سیاستهای کلّی «اقتصاد مقاومتی»، به مبارزه با انواع قاچاق و مفاسد اقتصادی و اصلاح نظام بانكي، پرداخته و موجبات استقرار عدالت اجتماعی را فراهم سازد.

    ۳-  مقام معظّم رهبری سال‌هاست خطرات غفلت از آسیبهای فضای مجازی را گوشزد میکنند. مجلس خبرگان رهبری، بر ضرورت مديّريت صحيح فضاي مجازي تأکید نموده، از شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات ميخواهد با پایش مستمّر فرصت‌ها و تهدیدهای این حوزه و بخصوص ایجاد بسترهای لازم برای تولید محتوای بومیِ متناسب با هویّت ایرانی ـ اسلامی و ترویج ‌ارزش‌ها، موجبات حفظ و صیانت از آرمانهای انقلاب اسلامی و ممانعت از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در این عرصه را فراهم آورند و فرهنگ کاربری و سواد رسانهاي جامعه را افزايش دهند.

    ۴- تهاجم فرهنگيِ استكبار و صهيونيزم و دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب اسلامي و نيز «نفوذ» و «جنگ نرم» به منظور ایجاد خلل در بنیانهای فکری، دینی، اعتقادی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و سایر ابعاد آن، از اهداف بيگانگان است؛ مسألهای که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن هشدارهای جدّی میدهند؛ همانگونه که پیش از این نسبت به «فتنه» هشدار دادهاند. بيترديد، رصد و نظارت دستگاههاي مسؤول، به ويژه وزارت اطّلاعات و قوهّي قضاييه، براي مسدود کردن راه های نفوذ و بالابردن سطح آگاهی و بصیرت جامعه، ضروری است.

    ۵- ضمن گرامیداشت هفتهي دفاع مقدس، اعلام میداريم دولت و نظام جمهوری اسلامی با اعتقاد به مبانی دینی و اسلامی هیچگاه به دنبال جنگ افروزی و ساخت و تولید سلاحهای کشتار جمعی نبوده و نیست و تقويت بنيهي دفاعي و موشكي را براي بازدارندگي لازم ميداند و با اقتدار در برابر زیاده خواهی استکبار جهانی، ایستاده و اعلام میدارد: وضع و تمدید تحریمها و طرح برخی توقّعات نابجا همچون بازدید از مراکز نظامی ایران و ايراد اتهامات و سخنان به دور از منطق و عرف ديپلماتيك و نابخردانه رئيس جمهورِ تازه كارِ آمريكا، نه تنها خللی در عزم و اراده ملت بزرگ ما ایجاد نخواهد کرد، بلکه ما را چون كوهي استوار در مقابله با دشمن جنایتکار، بخصوص آمريكا و رژيم صهيونيستي منسجمتر و مصممتر خواهد نمود؛ از مسؤولان مربوطه براساس تأكيدات مقام معظّم رهبري و مصوّبات مجلس شوراي اسلامي، انجام اقدامات متقابل عملي در قبال بدعهديها،‌ تحريمهاي جديد و نقض برجام توسط آمريكا را خواهانيم.

    ۶- ضمن محكوم كردن نسل كشي و پاكسازي قومي در ميانمار و تقبيح سكوت مجامع حقوق بشر بين المللي و حاكم ميانمار كه متأسفانه خود از دارندگان جايزه صلح نوبل است؛ حمايت همه جانبه از اين ملّت مظلوم و دفاع از حقوق از دست رفته آنان را از ملتهاي آزاده، خواسته و محاكمهي مسّبّبان اين جنايات گسترده ـ كه مصداق بارز جنايت عليه بشريت است ـ را در دادگاه بين المللي خواهانيم.

    ۷- فجایع انسانی در عراق، سوریه، یمن و سلب حقوق انسانها در بحرین و فلسطین اشغالي و برخی دیگر از کشورهای اسلامی، از دردهای جهان اسلام است. ما ضمن محكوميت طرح همهپرسي در اقليم كردستان عراق و حمايت از يكپارچگي اين كشور، بر اساس آرمانهای امام راحل(ره)، رهبر معظّم انقلاب و قانون اساسی جمهوری اسلامی، علیه ظلم در هر نقطه از جهان موضعی صریح داشته و در پشت صحنهي جريان هاي وهابي و تكفيري، دست استکبار، صهیونیستها و هم‌پیمانان آنان را میبینیم.

    ۸- ضمن تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید و آرزوی موفقیت برای فرهنگیان محترم، اساتید گرامی حوزه ها، دانشگاه ها و مراکز آموزشی و نیز دانشجویان، حوزویان و دانش آموزان عزیز، اذعان داریم نسل جوان و نوجوان جامعه، امیدهای امروز و فردا و آینده سازان کشورمان هستند. لذا به آنان و مسؤولان عرصهي تعلیم و تربیت توصیه میکنیم با برنامهریزی و تلاش و جدّیت جهت اعتلای علمی و اخلاقی و توسعهي بيش از پيش ايران اسلامي گام بردارند.

در پایان، ضمن دعا برای تعجيل در ظهور امام عصر(عج) و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی، از خداوند متعال، علوّ درجات را برای روح ملکوتی حضرت امام خمینی«قدس سره»، شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم به ویژه شهید حججی، خواسته و طول عمر با عزت و سلامتی را برای حضرت آیتالله خامنهای«دام ظله الشریف» مسئلت داریم.

مجلس خبرگان رهبری

29/6/96

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha