جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام صادق ایرانی-مدیر حوزه علمیه کرمانشاه

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با تاکید بر ضرورت تبیین دستاوردهای دفاع مقدس، گفت: در رابطه با دفاع مقدس و انتقال مفاهیم و فرهنگ آن به نسل های بعد کار زیادی داریم که انجام نداده ایم و چنانچه این کار نشود قطعا جای شهید و جلاد را عوض خواهند کرد و کسانی که جلادانه در مقابل ملت ایستاده اند تبرئه خواهند شد.

حجت الاسلام صادق ایرانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، اظهار داشت: اهمیت دفاع مقدس و مراجعه به آن تک عاملی نیست، بلکه از زوایای گوناگونی می توان آن را مورد بررسی و تبیین قرار داد.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه، ساده ترین بعد تبیین اهمیت دفاع مقدس را بعد تاریخی آن دانست و با اشاره به اینکه تاریخ همیشه درس آموز است، افزود: این بخش از تاریخ ما نیز درس هایی در بطن خود دارد که اهمیت موضوع را افزایش می دهد.

وی، تحقق وعده های الهی را از جمله درس های دفاع مقدس عنوان داشت و افزود: در دفاع مقدس وعده هایی را که فقط در آیات قرآنی مثل «وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَـكِنَّ اللّهَ رَمَى»، «الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا»، «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم» و... مشاهده می کردیم، به عینه دیدیم.

حجت الاسلام ایرانی، مسئله معنویت و اخلاق را بعد دیگری از دفاع مقدس خواند و خاطر نشان کرد: در این بعد اگر به لحاظ کیفیت وقایعی مانند عاشورا را بالاتر بدانیم، اما به لحاظ کمیت و حجم و گستردگی معنویت قطعا دفاع مقدس در تاریخ بی نظیر است. چرا که در تاریخ مشاهده نشده که یک مجموعه عظیم با روحیه معنوی و نیت الهی با این حجم با صدق و اخلاص پای کار باشند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به سایر ابعاد اهمیت دفاع مقدس، استکبار ستیزی رزمندگان را بسیار آموزنده عنوان کرد و افزود: روحیه استکبار ستیزی رزمندگان اسلام حتی در اوج محرومیت و محدودیت آنها کمرنگ نشد. و در عین حال توقف و خللی نیز در کار آن ها ایجاد نکرد. به گونه ای که حتی در مسئولین جنگ و در رأس آن ها حضرت امام (ره) این روحیه به خوبی مشاهده می شد و در حد اعلاء کار نیز پیش می رود.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس برای همه طیف ها و ادبیات ها حرف برای گفتن دارد، افزود: کسانی است که دنیایی نگاه می کنند نیز اذعان دارند دفاع مقدس مملو از حس وطن پرستی و جانفشانی برای وطن است. که گواه آن شهدای بسیاری است که از اقلیت ها وجود دارد. این مسئله نشانگر روحیه دفاع از وطن و میهن می باشد.

حجت الاسلام ایرانی به سخن مقام معظم رهبری درباره گنجینه تمام نشدنی بودن دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: با وجود این همه کتاب، نشریه، فیلم، انیمیشن، نقل خاطره و... که در رابطه با دفاع مقدس انجام شده است. اما هنوز یک هزارم آنچه اتفاق افتاده بیان نشده است و به تعبیر بنده هر رزمنده ای که چند ماهی در جبهه حضور داشته، خودش یک کتاب آموزنده و درس آموزی می باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در پایان یادآور شد: در رابطه با دفاع مقدس و انتقال مفاهیم و فرهنگ آن به نسل های بعد کار زیادی داریم که انجام نداده ایم و چنانچه این کار نشود قطعا جای شهید و جلاد را عوض خواهند کرد و کسانی که جلادانه در مقابل ملت ایستاده اند تبرئه خواهند شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha