پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هم اندیشی ائمه جماعات دانشگاه کاشان

حوزه/ جلسه هم اندیشی ائمه جماعات دانشگاه کاشان با حضور رئیس، معاون فرهنگی و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه برگزارشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، دکتر عباس زراعت، رئیس دانشگاه کاشان، در جلسه هم اندیشی ائمه جماعات این دانشگاه، نقش روحانیون و ائمه جماعات را در ارتقاء بعد معنوی و فرهنگی دانشجویان حائز اهمیت دانست و گفت: نقش ائمه جماعات در تقویت بعد معنوی در محیط‌های دانشگاهی کلیدی است.

رئیس دانشگاه کاشان، حضور ائمه جماعات در مراکز دانشگاهی را امری ضروری دانست و خاطر نشان کرد: ائمه جماعات باید نسبت به مسائل فرهنگی و اعتقادی در محیط‌های دانشجویی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی، رسالت دانشگاه را در قبال دانشجویان بسیار سنگین دانست و افزود: وظیفه ما دانشگاهیان است که دانشجویان را انسان های متعهد، دیندار و مسئول تربیت کنیم.

زراعت با بیان اینکه دانشجویان سرمایه‌های اصلی این کشور هستند، تصریح کرد: در دانشگاه‌ها باید شاهد حضور روحانیون در کنار دانشجویان باشیم تا قشر دانشجو از حمایت‌های معنوی و رهنمودهای ائمه جماعات بهره‌مند شوند.

زراعت به برپایی حدود 20 نمازجماعت در دانشگاه کاشان اشاره کرد و یادآورشد: ائمه جماعات بايد با مجهز كردن خود به علوم و فنون روز، در مباحث ديني و فرهنگي و مشاوره ای دانشجویان ورود پيدا كرده و با ارتباط گيري صحيح و هدفمند، با آسیب های اجتماعی، هجمه هاي فرهنگي، اعتقادي و ديني دشمنان مقابله كنند و در بيداري، هوشياري و آگاهي بخشي به قشر پوياي جامعه نقش آفريني نمايند.

وی خاطر نشان کرد: ما در جامعه و دانشگاه شاهد ایرادهایی به وضعیت فرهنگی دانشگاه ها به ویژه وضعیت حجاب دانشجویان هستیم که در این خصوص به چند نکته باید توجه داشت: اولا در بسیاری موارد سیاه نمایی می شود، چرا که اکثریت دانشجویان انسان های متدین، پاک و دیندار هستند و همیشه گروهی اندک که رفتار ناهنجار دارند در همه اقشار وجود دارد، اما نباید اقلیت را ملاک قرار داد. ثانیا به جای نگاه سیاسی و بهره برداری های حزبی دست به دست هم داده و مشکلات فرهنگی را حل کنیم.

زراعت تصریح کرد: وظیفه استاد فقط تدریس در کلاس نیست، بلکه نسبت به وضعیت اخلاقی و معنوی دانشجویان نیز مسوول هستیم و در خارج کلاس و خوابگاه ها باید رابطه عاطفی با دانشجویان برقرار کرده و در این زمینه وقت بگذاریم.

برپایه این گزارش، در این نشست، ائمه جماعات دانشگاه نیز  به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

 انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha