چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شهید جعفری کاشان

حوزه/ روز اولی که معمم شده بود و لباس مقدس طلبگی را به تن کرد، وقتی وارد منزل شد، بسیار خوشحال بود و می گفت خدارا شاکرم که توانستم لباس خدمت به دین را به تن کنم و مبلغ اسلام باشم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان ، یکی از روزهای آغازین مهر ماه، قراربود به خانه یکی از خانواده‌های معظم شهداء روحانی در کاشان برویم، طبق هماهنگی به دلیل تقارن ایام محرم با هفته دفاع مقدس فرصت را مغتنم شمرده به اتفاق مسئول بسیج طلاب و روحانیون ناحیه مقاومت بسیج کاشان و هیئت همراه زنگ خانه شهید سید علی جعفری سادیانی را زدم، درب خانه باز شد، خانه ای قدیمی و حیاطی زیبا که سردرب خانه پرچم و بیرق عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و تصویر شهید طلبه سید علی جعفری سادیانی و درگوشه ای از خانه یک حوض کوچک و یک درخت به چشم می خورد، پله‌های خانه را طی کردم تا اینکه پیر زنی مهربان با قدی نسبتا خمیده و برادری سادات به نام سید حسین جعفری سادیانی اما با لبخند معنادار برروی لبهای آنان به من و همراهان خوشامد گفتند.

مادری که همیشه در حال دعاست
جایی که این مادرشهید نشسته بود، چند قرآن بزرگ، یک مفاتیح، کتاب نوحه و سجاده ای پهن بود، انگار او همیشه درحال راز ونیاز کردن با خداست، او مادری مهربان بود، که از چهره اش مشخص است سختی زیادی کشیده واین روزها تنها زندگی می کند، اما تنهایی اش را با دعا، قرآن و یاد و مصیبت برای ائمه پر می‌کند.

او که خنده و تبسم ازلبهایش جدا نمی‌شود،با لبخندی زیبا از دوران کودکی و اعتقاد فرزند شهیدش به ائمه اطهار(ع) وانقلاب واخلاق بسیارنیکوی فرزندش می گوید و می افزاید : از بین چهار فرزند ساداتی که دارم سید علی به دلیل این که بسیار دین دار وبا خدا بود جهت تحصیل وارد حوزه علمیه آمام خمینی(ره ) کاشان شد، بیشتر مورد لطف خداوند قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

خوشحالی اولین روزی که فرزندم، طلبه شد را هنوز بیاد دارم
زهراحسن زاده مادرطلبه شهید سید علی جعفری سادیانی، با اشاره به اینکه فرزند شهیدش پس از پایان دوره راهنمایی جهت فراگیری درس طلبگی وارد حوزه علمیه مدرسه امام خمینی (ره) سلطانی سابق کاشان شد تصریح کرد : روز اولی که وارد این مدرسه علمیه شد بعد از ظهر که به منزل برگشت، با دردست داشتن کتاب درسی از اینکه وارد حوزه علمیه شده، خیلی احساس خوشحالی می کرد.

این مادرشهید با ابراز خوشحالی بسیار زیاد از اینکه فرزندش شهید شده، یادآورشد : من نسبت به مادرانی همچون خانم بارفروش که چهارفرزندش وخانم ستوده که دو فرزندش در راه اسلام ، قرآن ،اهل بیت (ع) ونظام اسلامی ایران شهید شده اند، خیلی غبطه می خورم و از اینکه یکی از فرزاندنم را در راه اسلام داده ام کارچندانی نکرده ام و آرزو داشتم  بقیه فرزندانم را در راه اسلام وقرآن هدیه کنم .

خصوصیات اخلاقی شهید

مادر شهید  سید علی جعفری ،با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهیدش افزود: فرزند شهیدم از دوران کودکی به دلیل اخلاق بسیار خوبی که داشت، تمام اطرافیان را به طوری شیفته خود کرده بود که اگر در جمع برداران و خانواده نبود، محفل ما سوت و کور بود و همه سراغش را می گرفتند.

وی، با اشاره به اینکه شهید سادیانی در کار خانه داری ، آشپزی و لباس شویی به من کمک می کرد، تصریح کرد: به قدری در دوران کودکی علاقه مند کمک در خانه به من بود که یک بار وقتی لباس های فرزندانم را شسته بودم، بدون این که من متوجه شوم، تمام لباس ها را روی بندها پهن کرده بود.
این مادر شهید، با اشاره به اینکه شهید سیدعلی جعفری سادیانی ازاوایل کودکی خیلی نجیب و باگذشت بود، افزود: وی به دلیل این که نسبت به بقیه فرزندانم خیلی کوچکتر بود، حتی زمانی هم که برداران وخواهرانش سربه سرش می گذاشتند، با لبخند و محبت پاسخ می داد و هیچ گونه عکس العملی نسبت به اطرافیان خود نشان نمی داد.

خاطرات بسیارشیرین دوران طلبگی شهید

زهراحسن زاده، با اشاره به خاطرات بسیارشیرین دوران طلبگی شهید سید جعفر سادیانی، افزود : روز اولی که این شهید معمم شده بود و لباس مقدس طلبه گی را به تن کرد، وقتی وارد منزل شد، بسیار خوشحال بود و می گفت که خدارا شاکرم که توانستم لباس خدمت به دین  را به تن کنم و مبلغ دین اسلام باشم.

مادرشهید جعفری ،با بیان اینکه فرزند شهیدم همیشه به اطرافیان خود تاکید ویژه ای برخواندن نماز اول وقت وعدم گوش دادن به موسیقی و ساز و آواز داشت، یادآورشد : فرزند شهیدم با رفتار و کردار خوب و مهربانانه خود تمام اطرافیانش راشیفته خود کرده بود و در جمع خانواده به محض این که اذان اقامه می شد، اطرافیان نمازرا به امامت ایشان اقامه می کردند.

آخرین خاطره مادر،  از شهید جعفری
وی،به آخرین خاطره ای که از شهید جعفری پس ازشرکت درراهپیمایی 22 بهمن جهت حضور درجبهه داشت، اشاره کرد و افزود : با توجه به اینکه من و پدر سید جعفر با هم به راهیمپایی رفته بودیم و قاعدتا باید با هم برمی گشتیم، ولی هرچه منتظرماندیم ایشان نیامد، وقتی از دوستانش علت راجویا شدیم، گفتند سید حسن به ما گفت بروید به پدر و مادرم بگویید به دلیل این که ساز حمله را زدند و اسلام و انقلاب در خطر است عازم جبهه شدم، لذا ببخشید که نتوانستم با شما خداحافظی کنم.

این مادر شهید ،با بیان اینکه شهید جعفری به دلیل مطالعه زیادی که داشت بیش از سه ساعت نمی خوابید افزود : این شهید حتی درت عطیلات تابستانی درس حوزوی دست از مطاله برنداشت و تا پاسی ازشب مشغول مطالعه قرآن ، دروس دینی وکتب درسی حوزوی بود .

نعمت ولایت فقیه برای کشورمان بسیار ارزشمند است

این مادر شهید، وجود نعمت ولایت فقیه را در کشورمان بسیار ارزشمند دانست و به مشکل اشتغال جوانان اشاره و خاطر نشان کرد: دولتمردان باید بر اساس دیگاه های امام راحل و مقام معظم رهبری با ایجاد اشتغال، نسبت به رفع مشکلات بیکاری جوانان اقدام کنند و جلو فساد را درجامعه بگیرند.

زهراحسن زاده، امنیت کشورمان را درسایه نعمت وجود رهبری های امام راحل ، مقام معظم رهبری مسئولین دلسوز و متعهد کشورمان دانست و افزود : معیارهای اسلامی باید در جامعه اسلامی ایران باید همان طور که امام خمینی(ره ) می خواست پیاده شود.

تهیه کننده گزارش : سید مصطفی دولت آبادی

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha