جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام طهماسبی

حوزه/ علی رغم برنامه ریزی و هماهنگی عراق با هم پیمانانش در دوران دفاع مقدس ، به فرمان امام خمینی(ره) و شهادت طلبی و آمادگی مردم، در همان روزهای نخست، ارتش عراق زمین گیر شد و دلهای مردم به عشق امام راحل، حماسه ای بی نظیر به نام دفاع مقدس را رقم زدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی طهماسبی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در مدرسه علمیه التفاتیه قزوین برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: صدام با قرار گرفتن مقابل دوربین ها و پاره کردن قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر قصد داشت تا در مدت یک هفته تهران را اشغال کند و این در حالی بود که کشور ما در ابتدای راه خود بود و هنوز به سازمان دهی و انسجام کافی دست نیافته بود.

وی افزود: علی رغم برنامه ریزی و هماهنگی عراق با هم پیمانانش، به فرمان امام خمینی(ره) و شهادت طلبی و آمادگی مردم، در همان روزهای نخست، ارتش عراق زمین گیر شد و دلهای مردم به عشق امام راحل، حماسه ای بی نظیر به نام دفاع مقدس را رقم زدند.

استاد حوزه علمیه قزوین به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد مواضع رئیس جمهور آمریکا اشاره کرده و گفت: علت عصبانیت آمریکا، شکست های پیاپی آنها در طرح خاور میانه بزرگشان است و رئیس جمهور سبک مغز آمریکا مردم ما را به خوبی نشناخته است، ولی باید بداند با وجود رهبر مدیر و مدبر و جوانان پرشور و پرتوان نمی تواند در برابر کشور ما هیچ کاری انجام دهد.

حجت الاسلام طهماسبی در ادامه با اشاره به روایات اسلامی در مورد جایگاه امام حسین (ع)  گفت: سه امتیاز مهم ایشان که به خاطر مقام شهادت از آنها بهره مند است، شامل مقبول افتادن دعا در زیر بارگاه ایشان ، درمان وشفا یافتن بیماران و وجود معصومین و امامان از نسل وی است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: به فرموده امام راحل، حرف امام حسین (ع) حرف روز است که امثال شهید حججی را در برابر ظلم به قیام وا می دارد که این چنین جان خود را فدا نمایند.

امام جمعه شهرستان البرز خاطرنشان کرد: قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر بود که آن امام همام برای از بین بردن بدعت‌های رایج و دعوت به اسلام راستین محمدی (ص) و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نهضتش را از خانه خدا آغاز کرد.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه برای نهادینه کردن این فریضه باید از خومان شروع کنیم، گفت: امر به معروف و نهی از منکر سدی در برابر مفاسد، منکرات، انحرافات و گناهان است و ماه محرم بهترین فرصت برای ترویج این فریضه الهی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha