پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام جوادی

روحانی جانباز دفاع مقدس گفت: نقش روحانیون پیرو خط ولایت در طول هشت سال دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست و گواه این مدعا، خِیل شهدای روحانی است که در مقایسه با دیگر اقشار، بیشترین تعداد را داشته و این بزرگمردان با نهادن جان خود در طبق اخلاص، نامشان را بر تارک شهدای هشت سال دفاع حک کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل جوادی از پیشکسوتان دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای روحانیت در دفاع مقدس، به نقش ارزشمند و ماندگار روحانیون و طلاب در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: روایت هشت سال دفاع مقدس، حکایت از دوران طلایی و پر افتخار ملتی دارد که صبر، عزت، وحدت و همدلی را پیشه خود نمود و امنیت، پیروزی و سربلندی را برای این سرزمین به ارمغان آورد.

وی افزود: دوران دفاع مقدس بسیار فراتر از یک رویداد معمولی بود. برای ثبت وقایع این دوران و انتقال آن به نسل های آینده به خصوص جوانان با استفاده از تمامی ظرفیت های کشور، باید هر اندازه که نیاز است، سرمایه گذاری شود و این کار با جدیت ادامه یابد.

وی ادامه داد: تقدیم بیش از 4500 شهید از جامعه روحانیت و105 شهید روحانی در استان قزوین نشان از حضور پرشور روحانیون در خط مقدم و همچنین پشت جبهه‌ها دارد و این حضور در تقویت روحیه و بنیه دفاعی رزمندگان و خنثی کردن توطئه‌های دشمن نقش ارزنده‌ای داشت.

حجت الاسلام والمسلمین جوادی بیان داشت: نگاهی به آمار شهدای روحانی در 8 سال دفاع مقدس نشان می‌دهد افرادی از این صنف دراغلب مسئولیت‌های رزمی حاضر بوده ونقش آفرینی کرده‌اند و روحانیون شهید در بین فرماندهان و رسته‌های مختلف نظامی و مسئولیت‌های مختلف مرتبط با جنگ حضور داشته، به طوری که در بین غواصان شهید، 73 نفر شهید روحانی بودند.

این روحانی جانباز دفاع مقدس خاطرنشان کرد: روحانیون با توجه به وظیفه‌ای که بر عهده داشتند ضمن تقویت روحیه رزمندگان و پاسخ به سؤالات شرعی آنها در خط مقدم نیز حضوری چشمگیر داشتند و بسیاری از آنها آرزو داشتند در همان لباس روحانیت به شهادت برسند.

حجت الاسلام والمسلمین جوادی بیان داشت: شهدای بنامی همچون شهید حجت‌الاسلام محلاتی نماینده امام در سپاه پاسداران، حجت الاسلام میثمی، نماینده امام در قرارگاه خاتم و نیروی زمینی سپاه در عملیات کربلای 5 که ازجمله عملیات مهم و نقطه عطفی در انهدام نیروهای دشمن بود و یا شهدای روحانی استان قزوین مانند شهید صفی خانی، شهید سید باقر علمی، شهید آشوری که نمونه های ارزشمند شهدا ی حوزه علمیه در این منطقه بودند که در بیشتر عملیاتها نقش ارزشمند وماندگاری داشتند .

وی خاطرنشان کرد:  رزمندگان دلاور ما با صبر و استقامت وبا ولایتمداری و پیروی از پیر ومقتدای خویش در برابر تجاوزهای رژیم بعث عراق ایستادند و اجازه تعدی به خاک کشور را به دشمن متجاوز ندادند و سرانجام توانستند با الگو گیری از مکتب عاشورا در جنگی نابرابر به پیروزی دست یابند.

این روحانی جانباز اظهار کرد: اهمیت و جایگاه جانفشانی های فرزندان این مرز و بوم در برابر متجاوزان به خاک کشور آن چنان والا است که هیچ گاه خاطره ازخودگذشتگی آنان از حافظه مردمان ایران پاک نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین جوادی گفت: ملت ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس در برابر تجاوز دشمنان ایستادند و در این راه جان خود را فدای اسلام و انقلاب کردند و از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha